Aeroflot wyrzucony z systemów rezerwacyjnych

Sabre, firma IT, dzięki której można zarezerwować bilety lotnicze odcięła rosyjskiego narodowego przewoźnika, Aeroflot od systemu rezerwacyjnego - poinformowała CNN.

Publikacja: 04.03.2022 11:32

Aeroflot wyrzucony z systemów rezerwacyjnych

Foto: AFP

Wcześniej Aeroflot został wyrzucony z systemu rezerwacyjnego Amadeus. To bardzo utrudni Rosjanom kupno biletów lotniczych. Aeroflot musi teraz znaleźć alternatywnego dostawcę, ale tego nie robi się z dnia na dzień.

Aeroflot i tak znajdował się już w fatalnej sytuacji, bo po wprowadzeniu sankcji najbardziej dochodowe rynki zagraniczne są dla niego zamknięte, nie otrzyma subsydiów z opłat zagranicznych przewoźników za przeloty nad Syberią, nie kupi części zamiennych do Boeingów i Airbusów. Zresztą te części już wkrótce nie będą mu potrzebne, bo zachodnie firmy leasingowe otrzymały czas do końca marca 2022 na zakończenie umów na wynajem samolotów.

Jak informuje Sabre największe rosyjskie linie lotnicze nie będą pokazywane w jej systemach, z których korzystają biura podróży, strony internetowe i korporacje na całym świecie do kupowania, rezerwacji i obsługi rezerwacji lotów.

- Sabre z rosnącym niepokojem monitoruje ewoluującą sytuację na Ukrainie i widzimy już pełen konflikt militarny - powiedział Sean Menke, dyrektor generalny Sabre.

Usunięcie z globalnych systemów dystrybucji (GDS) to bardzo ważny krok, ale Aeroflot może nadal korzystać z innych usług technologicznych, na przykład automatyzacji. - Sabre nadal oferuje obsługę pasażerów, operacje, planowanie sieci i systemy zarządzania. Są to podstawowe systemy automatyki, systemy handlowe, operacyjne i planowania, bez których linie lotnicze nie mogą funkcjonować, z wyjątkiem poziomu ręcznego. Ale można było pójść jeszcze dalej – powiedział Robert Mann z R.W Mann&Company.

W oświadczeniu Sabre informuje, że „oceni, czy dodatkowe działania byłyby właściwe, biorąc pod uwagę uwarunkowania prawne”. - Zawieszenie usług automatyzacji miałoby tragiczny wpływ na rezerwacje krajowe - wskazuje Brett Snyder, bloger lotniczy i prezes Cranky Flier.

Inny gigant z branży technologii turystycznych, Amadeus, poinformował w czwartek, że wstrzymuje dystrybucję taryf Aeroflot w swoich systemach. „Nie podpiszemy żadnych nowych kontraktów w Rosji. Jednocześnie nadal oceniamy i oceniamy potencjalny wpływ sankcji międzynarodowych nałożonych na Rosję i wszelkich środków odwetowych ze strony Rosji” – czytamy w oświadczeniu Amadeusa.

Czytaj więcej

Lotnicze sankcje Zachodu mocno zabolą Rosję

Wcześniej Aeroflot został wyrzucony z systemu rezerwacyjnego Amadeus. To bardzo utrudni Rosjanom kupno biletów lotniczych. Aeroflot musi teraz znaleźć alternatywnego dostawcę, ale tego nie robi się z dnia na dzień.

Aeroflot i tak znajdował się już w fatalnej sytuacji, bo po wprowadzeniu sankcji najbardziej dochodowe rynki zagraniczne są dla niego zamknięte, nie otrzyma subsydiów z opłat zagranicznych przewoźników za przeloty nad Syberią, nie kupi części zamiennych do Boeingów i Airbusów. Zresztą te części już wkrótce nie będą mu potrzebne, bo zachodnie firmy leasingowe otrzymały czas do końca marca 2022 na zakończenie umów na wynajem samolotów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Gorszy kwartał Lufthansy (strajki) i Air France-KLM
Transport
Rosyjscy hakerzy znów w akcji. Finnair wstrzymuje loty
Transport
Polskie firmy apelują do Donalda Tuska: nie porzucajcie projektu CPK
Transport
Smartwings na celowniku LOT-u. Zdrowa linia z trudną przeszłością
Transport
Tak Unia Europejska zmieniła transport w Polsce
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił