Reklama
Rozwiń
Reklama

Lotnicze sankcje Zachodu mocno zabolą Rosję

Na wielkich salonach lotniczych Rosjanie chwalili się dotychczas swoimi osiągnięciami technologicznymi. Promowali Antonowy, Suchoje, Jakowlewy i Tupolewy. Ale największe linie lotnicze – Aerofłot i S7 latają przede wszystkim Airbusami i Boeingami, a także Bombardierami i Embraerami.

Publikacja: 26.02.2022 19:12

Aerofłot

Aerofłot

Foto: Bloomberg

W ciągu ostatnich dziesięciu lat znaczący rosyjscy przewoźnicy pozbyli się maszyn rodzimej produkcji, bo były nieekonomiczne i awaryjne. Nie powiodły się także próby wypromowania np. Suchojów, bo zagraniczni klienci po wstępnym okresie eksploatacji, nie chcieli przedłużać umów.

Duże, liczące się rosyjskie linie, latają przede wszystkim Boeingami i Airbusami. A wielkie zakupy zachodnich maszyn były postrzegane jako dowód normalizacji stosunków między Rosją i Zachodem. Teraz nie tylko Rosjanie nie będą mogli wymieniać floty na nowszą, ale i do tych maszyn, które już u latają zabraknie komponentów, bo ich dostawy zostały obłożone sankcjami.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Reklama
Reklama