Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.09.2025 12:39 Publikacja: 02.02.2022 12:17
Foto: Fot. Bloomberg
Bez tego dofinansowania berlińskie lotnisko musiałoby zawiesić działalność. Inna sprawa, że Berlin Brandenburg, który zaczął funkcjonować w szczycie pandemii (otwarcie po dziesięcioletnim poślizgu odbyło się 31 października, kiedy rozpędzała się druga fala COVID-19), miał wyjątkowo trudną sytuację. Przy spadku ruchu o przynajmniej 70-80 proc. w całej Europie Berlin Brandenburg nie miał szans na wypracowanie jakiegokolwiek zysku.
Pieniądze, na których wypłatę zgodziła się KE 1 lutego, będą pochodziły z budżetów Berlina i Brandenburgii, czyli udziałowców lotniska, oraz z budżetu federalnego — poinformowała Komisja Europejska. A zostaną one wykorzystane w pierwszej kolejności na obsługę subsydiowanych kredytów udzielonych przez państwo we wcześniejszej fazie pandemii, jeszcze w 2020 roku. Środki, jakie pozostaną, posłużą do finansowania bieżących operacji i będą odłożone na pokrycie nieprzewidzianych wydatków.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
– PKP Intercity podjęło decyzję, która otwiera zupełnie nowy rozdział w historii polskiej kolei dalekobieżnej. D...
Zamknięcie przez Polskę granicy z Białorusią utrudnia chiński eksport. Jechało tędy 90 proc. transportów kolejow...
W dwa tygodnie po podpisaniu umowy LOT-u z Airbusem o dostawach 40 samolotów A220 firmy zaczęły rozmawiać o konk...
Spółka koncentruje się obecnie na zahamowaniu dalszego spadku udziałów w rynku kolejowych przewozów towarowych,...
Zmiany zwyczajów Polaków, rosnąca siatka oraz zmiany we flocie powodują, że LOT rośnie szybciej niż konkurencja....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas