W latach siedemdziesiątych była związana z Teatrem Telewizji (na przykład "Wielki człowiek do małych interesów" Aleksandra Fredry z Bronisławem Pawlikiem w roli Jenialkiewicza, 1975) i z Teatrem Polskim w Warszawie, gdzie zrealizowała m.in. "Moralność Pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej z Niną Andrycz w roli głównej (1973).
Byłą jedną z najważniejszych postaci polskiego życia teatralnego po 1989 r.
W 1991 r. powoła do życia Międzynarodowy Festiwal Kontakt w Toruniu, który w warunkach transformacji ustrojowej Europy Środkowo-Wschodniej, stał nową, najważniejszą platformą spotkań teatrów dawnego ZSSR i bloku wschodniego z teatrami zachodnimi.
To tu swoje przedstawienia pokazali po raz pierwszy w Polsce tak wybitni twórcy, jak: Eimuntas Nekrošius, Rimas Tuminas, Oskaras Koršunovas, Alvis Hermanis, Alain Platel, Jan Fabre, Thomas Ostermeier, Christoph Marthaler, Sasha Waltz, Peter Stein czy Silviu Purcarete. Dziś bez nie można sobie wyobrazić światowego teatru. Kontakt promował też polskich artystów m. in. Krystiana Lupę.
Do konkursu o laury Kontaktu stawały prawdziwe sławy, jak Peter Stein, Peter Brook, berlińskie Deutsches Theater i Schaubühne am Lehniner-Platz czy Royal Court Theatre z Londynu.
W 1997 r. Krystyna Meissner została dyrektorką Starego Teatru w Krakowie. Potem kierowała Teatrem Współczesnym we Wrocławiu.
W 2001 r. we Wrocławiu stworzyła Międzynarodowy Festiwal Teatralny Dialog, który stał się areną wymiany artystycznej, także w nowych formach wyrazu.
Dzięki Dialogowi polscy teatromani mogli oglądać spektakle takich twórców jak Robert Wilson, Antônio Araújo, Luk Perceval, René Pollesch, Ivo van Hove,Romeo Castellucci, Susanne Kennedy, Brett Bailey.
W październiku 2021 r. odbyła się ostatnia edycja Dialogu zaprogramowana przez Krystynę Meissner.