Reklama
Rozwiń

Świat zaklęty w noh

Urodził się rok po wojnie, więc dziś ma 65 lat. Przez 58 uczył się jednej z najstarszych form teatralnych na świecie – japońskiego noh łączącego aktorstwo z tańcem i ze śpiewem.

Publikacja: 14.05.2011 20:52

fot. Michael Ford/THE GULL

fot. Michael Ford/THE GULL

Foto: Archiwum

Dzięki tej wieloletniej praktyce Akira Matsui jest dziś mistrzem.

Z Kulturą na TY - Poleć swoje wydarzenie kulturalne

Noh jest stylem bardzo ascetycznym, niewykorzystującym bogatych scenografii czy kostiumów. Aktor musi więc zauroczyć publiczność nie tylko swoimi umiejętnościami, ale też koncentracją, wyczuciem najbardziej skomplikowanych muzycznych struktur rytmicznych.

Jak ciało i umysł doprowadzić do pełnego posłuszeństwa, widzowie dowiedzą się w niedzielę w Teatrze Na Woli, gdzie Akira Matsui pokaże spektakl „Zwoje jedwabiu", oraz podczas warsztatów w Centrum Promocji

Kultury (od poniedziałku). Uczestnicy ćwiczyć będą m.in. koordynację ruchu oraz świadomość ciała i przestrzeni oraz tego, jak osadzić ruch w harze (centrum ciała).

Obie imprezy odbywają się

w ramach III Japońskiej Wiosny w Warszawie. Jej organizator – fundacja sztuki Marebito – zaprasza też na warsztat pisania haiku w Muzeum Etnograficznym prowadzony przez dr Agnieszkę Żuławską-Umedę z Zakładu Japonistyki i Koreanistyki. Tajemnice niezwykłych wierszy będą odkrywane od 17 maja.

„Zwoje jedwabiu" Akira Matsui, Teatr Na Woli, ul. Kasprzaka 22, niedziela (15.05), godz. 19; Warsztaty teatru Noh, prowadzenie Akira Matsui, Centrum Promocji Kultury, Warszawa, ul. Podskarbińska 2, bilety: 350 zł, rezerwacje:tel. 883 613 376, poniedziałek (16.05) – piątek (20.05)

Dzięki tej wieloletniej praktyce Akira Matsui jest dziś mistrzem.

Z Kulturą na TY - Poleć swoje wydarzenie kulturalne

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Teatr
Krzysztof Głuchowski: W Kielcach wygrał Jacek Jabrzyk
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Teatr
Wyjątkowa premiera w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Przy jakich przebojach umierają Romeo i Julia
Teatr
Teatr Wielki. Personalne przepychanki w Poznaniu
Teatr
„Ziemia obiecana” Kleczewskiej: globalni giganci AI zastąpili wyścig fabrykantów
Teatr
„Ziemia obiecana": co powiedzą Kleczewska, Głuchowski i Klata o dzisiejszej sytuacji?