Wszystko za sprawą billboardu, który na żywo mogą zobaczyć tylko kierowcy przejeżdżający autostradą międzystanową pod Wyoming w stanie Minnesota. Jest na nim ogromne zdjęcie uśmiechniętego George’a W. Busha, machającego na zdjęciu ręką w geście pozdrowienia i napis: „Czy już za mną tęsknicie?”.
W ciągu ostatnich dni billboard zdobył rozgłos, o którym większość reklamodawców może tylko pomarzyć. Pokazała go między innymi CNN i Fox News. Był też jednym z najczęściej szukanych obiektów w internetowych wyszukiwarkach. Część – zwłaszcza liberalnych – internautów wątpiła nawet, czy taka reklama naprawdę istnieje. Inni sądzili, że to prowokacja konserwatystów. Z kolei zwolennicy prawicy przekazali burmistrzowi Wyoming Sheldonowi Andersonowi wiele miłych słów, deklarując, że są gotowi wpłacić pieniądze, byle tylko billboard nadal wisiał.
Reporterzy potwierdzili w końcu, że reklama nie jest wymysłem wyobraźni lokalnych dziennikarzy i ustalili, kto za nią stoi. Jak wyjaśniła Bev Master z agencji reklamowej Schubert & Hoey Outdoor Advertising billboard wynajęła grupa drobnych biznesmenów i osób prywatnych, które czują się tak, jakby Waszyngton był przeciwko nim. – Pomyśleli, że to zabawny sposób na przekazanie swojego zdania – dodała cytowana przez Fox News. Zastrzegła jednak, że reklamodawcy chcą pozostać anonimowi.
Billboard spodobał się rosnącej rzeszy przeciwników prezydenta Baracka Obamy. Firma sprzedająca naklejki na zderzaki samochodowe już wprowadziła do swojej oferty również napis „Czy już za mną tęsknicie?” z tym samym zdjęciem Busha (za 4,6 dol. sztuka). Do kupienia są również koszulki i bluzy z tym motywem – w zależności od rozmiaru kosztują od 19 do 37 dolarów (57 zł – 110 zł).
Według najnowszych sondaży politykę obecnego amerykańskiego prezydenta dobrze ocenia 51 proc. Amerykanów, a źle 46 procent.