Reklama

Japonia zachęca młodych do picia alkoholu. Chodzi o spadek wpływów z akcyzy

Główny urząd podatkowy w Japonii ogłosił konkurs, który ma zachęcić młodych obywateli do picia większej ilości alkoholu. Władze chcą w ten sposób wspomóc krajową gospodarkę.

Publikacja: 19.08.2022 09:56

Japonia zachęca młodych do picia alkoholu. Chodzi o spadek wpływów z akcyzy

Foto: AdobeStock

adm

Od wielu lat w Japonii trwa spadek spożycia alkoholu. Młode pokolenia Japończyków piją go zdecydowanie mniej niż ich rodzice, a jednocześnie postępuje starzenie się społeczeństwa – z danych wynika, że prawie 1/3 Japończyków ma 65 lat i więcej. Tendencja ta wpływa m.in. negatywnie na dochody związane akcyzą i sprzedażą trunków alkoholowych.

Jak informuje BBC, chcąc odwrócić ten trend, główny urząd podatkowy w Japonii zorganizował konkurs, który ma zachęcić młodych do konsumpcji alkoholu. W ramach "Sake Viva!" osoby w wieku od 20 do 39 lat mają podzielić się pomysłami biznesowymi na pobudzenie zainteresowania alkoholem wśród młodego pokolenia. Uczestnicy konkursu mogą tworzyć klasyczne kampanie reklamowe, ale zachęcono ich także, by korzystali z nowoczesnych technologii, w tym sztucznej inteligencji. Pomysły zgłaszać można do końca września, a najlepsze z nich zostaną opracowane z pomocą ekspertów. 

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Społeczeństwo
Zełenski złagodził zasady wyjazdu. 100 tysięcy Ukraińców opuściło kraj w dwa miesiące
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Społeczeństwo
Zamiast rosyjskiego hiszpański. Pożegnanie z „językiem okupanta" w litewskich szkołach
Społeczeństwo
USA: Spędził niesłusznie w więzieniu ponad 40 lat. Teraz chcą go deportować
Społeczeństwo
Hiszpania nie boi się imigrantów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Społeczeństwo
Niemcy: AfD rośnie w siłę. Przyczynia się do tego polityka zamkniętych oczu
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama