16 stereotypowo przedstawionych Żydów, którzy na ramionach mają opaski z napisami m.in. „rzetelna prasa”, „LGBT” albo „wolne sądy” – takie rysunki trafiły na okładkę nowego wydania książki „Poznaj Żyda!” przedwojennego publicysty Teodora Jeske-Choińskiego. Jej promocję przeprowadził w Wielką Sobotę kanał na YouTubie Media Narodowe.
Audycję zilustrowano obrazkiem przedstawiającym podobny stereotypowy rysunek Żyda. W programie wystąpił wydawca książki Przemysław Holocher. – Żydzi, którzy odnoszą się do Talmudu i kultury wybraństwa, sami tkwią w ogromnej ciemnocie – perorował.
Anna Tatar ze stowarzyszenia antyfaszystowskiego Nigdy Więcej treść audycji uważa za skandaliczną. – Jeske-Choiński był czołowym ideologiem antysemityzmu. Pochwalał m.in. wypędzenie Żydów z Litwy czy pogromy antyżydowskie – przypomina. – Nie ma niczego złego w wydawaniu tekstów mogących być źródłami historycznymi, pod warunkiem, że będą wyposażone w aparat krytyczny. Jednak przedruk tekstu bez słowa komentarza jest niczym innym, jak tylko powielaniem jego tez – dodaje. Jej zdaniem „Poznaj Żyda!” jest po prostu publikacją antysemicką. Zauważa, że już w jednym z pierwszych zdań autor nazywa Żydów „plemieniem pasożytniczym”, które „ssie naszą krew”.
Zdaniem Kalinowskiego rysunek Żyda z garbatym nosem zapowiadający program „jest znanym memem”
Zaś Media Narodowe są wspierane przez państwo. Należą do Stowarzyszenia Marsz Niepodległości Roberta Bąkiewicza, które ze Stowarzyszeniem Straż Narodowa otrzymało 3 mln dotacji z Funduszu Patriotycznego, podległego resortowi kultury. Same Media Narodowe dostały 198 tys. z Narodowego Instytutu Wolności.