Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej oraz Fundacja Dzieci Niczyje chcą przekonać rodziców, że dzieci można wychować bez bicia.
Dziś rusza kampania „Dzieciństwo bez przemocy” pod hasłem „Bite dzieci widzą świat inaczej”. Spoty telewizyjne i plakaty skierowane będą przede wszystkim do opiekunów najmłodszych dzieci.
Potrzebę prowadzenia kampanii potwierdziły badania zlecone przez fundację. Okazało się, że 69 proc. rodziców przywołuje swoje dzieci do porządku klapsem, 19 proc. przyznaje się również do bicia pasem, 7 proc. do uderzania w twarz, a 6 proc. tak pobiło dziecko, że pozostał uraz fizyczny.
Monika Sajkowska, dyrektor Fundacji Dzieci Niczyje oraz autorka pytań do badania, zaznacza, że nie chodzi o słynne „bezstresowe wychowanie”, czyli pozwalanie dzieciom na wszystko. – Dziecku jest potrzebne wyznaczanie granic, ale nie przez bicie. A klaps to też bicie – mówi Sajkowska.
Jak oprócz plakatów i spotów fundacja zamierza wpłynąć na zmianę postawy rodziców?