Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 16.01.2015 06:17 Publikacja: 16.01.2015 00:00
Internetowy hejt to nie tylko polska specjalność. Brytyjska stacja Channel 4 wyemitowała w czwartek monodram, w którym Maisie Williams, młoda gwiazda serialu „Gra o tron”, opowiada o przemocy w sieci
Foto: Channel 4
Takie wnioski przynosi przygotowany przez Fundację Dzieci Niczyje oraz Uniwersytet Warszawski raport o doświadczeniach polskich dzieci i młodzieży w sieci.
Czytamy w nim, że aż 40 proc. osób w wieku 14–17 lat doświadczyło przejawów mowy nienawiści w formie obraźliwych komentarzy czy dyskusji na forach internetowych. W grupie wiekowej 16–17 lat ten odsetek sięga już 45 proc. Młodzi ludzie mający do czynienia z nienawiścią w sieci wykazują większą skłonność do depresji lub zachowań lękowych.
Tym, co najmocniej dotyka młodych ludzi, nie są jednak kierowane pod ich adresem nawet najbardziej wulgarne obelgi. – O wiele mocniej dotykają ich negatywne komentarze dotyczące ich wyglądu, przejawów twórczości czy kwestionowanie ich pozycji w grupie rówieśniczej – mówi „Rzeczpospolitej" Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje, która właśnie rozpoczęła kampanię społeczną skierowaną przeciwko mowie nienawiści.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Kontrowersyjne zachowania, awans do elitarnej jednostki policji, a w finale wpadka z mefedronem i zwolnienie – u...
Jestem naukowcem, nie politykiem. W kwestii zwrotu dóbr kultury ja niczego nie żądam, niczego się nie domagam, t...
Prezydent Andrzej Duda, w ostatnim dniu swojego urzędowania, zawiódł młodzież. Choć od kilku dni prosili go o w...
Tuż przed rozpoczęciem tegorocznych Dni Konia Arabskiego i aukcji Pride of Poland prokuratura umorzyła śledztwo...
Z powodu zanieczyszczonego powietrza stolica polskich Tatr ma problemy z pobieraniem tzw. opłaty klimatycznej. P...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas