Reklama

Internetowy hejt nasz powszedni

Dla nastolatków mowa nienawiści to nieodłączny element internetu, a „fajna dziwka" to komplement.

Aktualizacja: 16.01.2015 06:17 Publikacja: 16.01.2015 00:00

Internetowy hejt to nie tylko polska specjalność. Brytyjska stacja Channel 4 wyemitowała w czwartek

Internetowy hejt to nie tylko polska specjalność. Brytyjska stacja Channel 4 wyemitowała w czwartek monodram, w którym Maisie Williams, młoda gwiazda serialu „Gra o tron”, opowiada o przemocy w sieci

Foto: Channel 4

Takie wnioski przynosi przygotowany przez Fundację Dzieci Niczyje oraz Uniwersytet Warszawski raport o doświadczeniach polskich dzieci i młodzieży w sieci.

Czytamy w nim, że aż 40 proc. osób w wieku 14–17 lat doświadczyło przejawów mowy nienawiści w formie obraźliwych komentarzy czy dyskusji na forach internetowych. W grupie wiekowej 16–17 lat ten odsetek sięga już 45 proc. Młodzi ludzie mający do czynienia z nienawiścią w sieci wykazują większą skłonność do depresji lub zachowań lękowych.

Tym, co najmocniej dotyka młodych ludzi, nie są jednak kierowane pod ich adresem nawet najbardziej wulgarne obelgi. – O wiele mocniej dotykają ich negatywne komentarze dotyczące ich wyglądu, przejawów twórczości czy kwestionowanie ich pozycji w grupie rówieśniczej – mówi „Rzeczpospolitej" Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje, która właśnie rozpoczęła kampanię społeczną skierowaną przeciwko mowie nienawiści.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Społeczeństwo
Krzysztof Ruchniewicz: Nie domagam się zwrotu dóbr kultury Niemcom
Społeczeństwo
Młodzi bez łatwiejszego dostępu do psychologa. Andrzej Duda bał się podpaść rodzicom
Społeczeństwo
Śledztwo w sprawie imprezy w Janowie Podlaskim. „Nie doszło do nadużycia”
Społeczeństwo
Zakopane chce nowego podatku od turystów. Projekt trafił do Sejmu
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama