W szkołach powinny być zajęcia z prawa

Wprowadzenie na stałe lekcji prawa do szkół ponadgimnazjalnych to wspólny pomysł ministra sprawiedliwości i samorządu radców prawnych

Publikacja: 10.05.2011 04:50

W szkołach powinny być zajęcia z prawa

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Zainspirował ich pozytywny oddźwięk zakończonego w kwietniu w Łodzi pilotażowego programu oświatowego: 25 radców prowadziło zajęcia z praktycznej nauki prawa, którymi objęto około 100 klas i 3 tys. uczniów. Projekt realizowały w porozumieniu: okręgowa rada radców, resort sprawiedliwości i miejskie władze oświatowe.

Podczas zajęć prawnicy informowali nie tylko o prawach, ale i obowiązkach obywatelskich. Pokazywali uczniom, jak sobie radzić z przepisami w konkretnych życiowych sytuacjach.

– W anonimowych ankietach 80 proc. uczniów oceniło te zajęcia jako dobre i potrzebne – powiedział wczoraj dziennikarzom minister Krzysztof Kwiatkowski. I dodał, że ten pomysł edukacyjny wzbudził zainteresowanie także we Wrocławiu, Kielcach oraz u przedstawicieli innych krajów Unii Europejskiej.

Teraz autorzy sukcesu chcą, aby takie lekcje wprowadzić na stałe do szkół. Systematyczna edukacja prawna mogłaby się odbywać po uregulowaniu jej przez minister edukacji narodowej w rozporządzeniu o ramowych planach nauczania – o co apelują minister Kwiatkowski razem z Maciejem Bobrowiczem, prezesem Krajowej Rady Radców Prawnych.

Rozważa się liczbę od dwóch do czterech lekcji w semestrze podczas tzw. godziny wychowawczej lub na zajęciach z wiedzy o społeczeństwie.

Nauczanie miałoby bardziej pragmatyczny charakter niż dzisiejsze lekcje WOS o prawie, również dzięki gotowości włączenia się w to przedsięwzięcie samorządu radcowskiego. Taką wolę zadeklarował wczoraj publicznie prezes KRRP.

Zobacz więcej w serwisie:

Prawnicy, doradcy i biegli

»

Adwokaci i radcowie

»

Zainspirował ich pozytywny oddźwięk zakończonego w kwietniu w Łodzi pilotażowego programu oświatowego: 25 radców prowadziło zajęcia z praktycznej nauki prawa, którymi objęto około 100 klas i 3 tys. uczniów. Projekt realizowały w porozumieniu: okręgowa rada radców, resort sprawiedliwości i miejskie władze oświatowe.

Podczas zajęć prawnicy informowali nie tylko o prawach, ale i obowiązkach obywatelskich. Pokazywali uczniom, jak sobie radzić z przepisami w konkretnych życiowych sytuacjach.

Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
Prawo drogowe
Ważny wyrok ws. płatnego parkowania. Sąd: nie można nakładać kar za spóźnienie
Oświata i nauczyciele
Nauczyciele nie ruszyli masowo po pieniądze za nadgodziny. Dlaczego?
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Prawo drogowe
Ważny wyrok dla kierowców i rowerzystów. Chodzi o pierwszeństwo