Reklama
Rozwiń
Reklama

Uczeń bez e-podręcznika

Wydanie papierowe podręcznika będzie mogło mieć elektroniczny odpowiednik, ale niekoniecznie

Publikacja: 23.02.2012 07:43

Wydanie papierowe podręcznika będzie mogło mieć elektroniczny odpowiednik, ale niekoniecznie. Na zdj

Wydanie papierowe podręcznika będzie mogło mieć elektroniczny odpowiednik, ale niekoniecznie. Na zdjęciu szkoła podstawowa nr 2 w gminie Jarocin.

Foto: Fotorzepa, Bartosz Jankowski

Tak wynika z opublikowanego właśnie przez resort edukacji projektu nowelizacji rozporządzenia w sprawie m.in. dopuszczania do użytku szkolnego podręczników.

Przeciw obowiązkowi przygotowania ich dwóch wersji protestowała Polska Izba Książki. Argumentowała, że może on spowodować wzrost cen tradycyjnych książek.

– Niewielu uczniów kupi e-podręcznik, bo szkoły nie są przygotowane do ich używania i koszty przymusowej produkcji będą rekompensowane ceną papierowych książek – tłumaczył Piotr Marciszuk, prezes PIK.

Ministerstwo Edukacji Narodowej uzasadniało wówczas, że e-podręcznik powinien być tańszy, bo wydawcy nie ponosiliby kosztów druku i dystrybucji. Ponadto podkreślało, że używanie e-książek odciąży tornistry. Zgodnie z projektem to wydawcy będą decydować, czy chcą produkować e-książki czy nie.

Nowelizacja określa ponadto zasady dopuszczania podręczników do historii i społeczeństwa oraz przyrody (nowych przedmiotów w szkołach ponadgimnazjalnych), a także do przedmiotów zawodowych.

Reklama
Reklama
Prawo karne
Nieoficjalnie: Polski ambasador we Francji i znany polityk PiS zatrzymani przez CBA
Konsumenci
Co czeka frankowiczów w 2026 r.?
W sądzie i w urzędzie
Rząd zdecydował: będzie nowa usługa w aplikacji mObywatel
Prawo drogowe
Do więzienia za brawurową jazdę. Prezydent podpisał ustawę, ale ma wątpliwości
Zmiany w przepisach podatkowych
Co nowego w podatkach w 2026 r.? Szykuje się przewrót w księgowości
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama