– Prowadzenie szkół to jedno z najważniejszych i najkosztowniejszych zadań samorządów, ale nie mają one wpływu na jakość nauczania – powiedział Jan Herczyński podczas zakończonej wczoraj konferencji „Samorządy a szkoły".
Jej uczestnicy zwrócili uwagę, że raporty z ewaluacji szkół mające określić mocne i słabe strony danej placówki nie ułatwiają prowadzenia polityki oświatowej.
Często zawierają informacje korzystne dla szkół podane przez nauczycieli i dyrekcję, bez obiektywnej ich weryfikacji, nie odnotowują natomiast osiągnięć uczniów na egzaminach zewnętrznych, rankingach, olimpiadach przedmiotowych.
– Ewaluatorzy, czyli pracownicy kuratoriów oświaty wizytujący szkoły, nie są przygotowani do swojej pracy – mówił Jerzy Jasiński z Wydziału Oświaty w gdańskim Urzędzie Miasta.
Elżbieta Walkowiak, wielkopolski kurator oświaty, podkreślała, że za wcześnie na tak radykalne opinie.