Burmistrz Miasta, powołując się na przepisy ustawy o drogach publicznych oraz uchwałę rady miejskiej, w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego dla dróg gminnych na obszarze miasta, wymierzył handlarzowi ulicznemu karę pieniężną, w wysokości dwóch tysięcy czterystu złotych.
Kara piętnowała zajęcie pasa drogowego z przekroczeniem terminu zajęcia, określonego w zezwoleniu zarządcy drogi i dotyczyła aneksji fragmentu pasa drogowego ulicy, w związku z umieszczeniem w nim tymczasowego stoiska handlowego o łącznej powierzchni dwudziestu metrów kwadratowych. Według wyliczeń burmistrza termin przekroczono o dwa dni.
Organ orzekł, że karę pieniężną należy uiścić w terminie dwóch tygodni od dnia, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna oraz wskazał, że w przypadku nieterminowego wniesienia kary, pobrane zostaną odsetki ustawowe.
Burmistrz wyjaśnił, że w dniu 2 września 2013 roku, w czasie wykonywanych czynności kontrolnych stwierdzono zajęcie pasa drogowego, które zgodnie z prawem miało zakończyć się pierwszego września. Z kontroli sporządzono protokół i dokumentację fotograficzną. Dwa dni później przeprowadzono kolejną kontrolę i ustalono, że stoisko to zostało usunięte.
Urzędnik podał też podstawę wyliczenia kary administracyjnej. Zgodnie z ustawą o drogach publicznych, za zajęcie pasa drogowego z przekroczeniem terminu zajęcia, określonego w zezwoleniu zarządcy drogi - zarządca drogi wymierza karę pieniężną w wysokości dziesięciokrotności opłaty za zajęcie pasa drogowego, która zgodnie z uchwałą rady miejskiej wynosi sześć złotych za metr kwadratowy stoiska handlowego i gastronomicznego - co za okres dwóch dni daje kwotę dwóch tysięcy czterystu złotych.