Reklama

Trzeba precyzyjne wskazać lokalizację informacji w Internecie

Wójt, odpowiadając na prośbę o informację publiczną wskazał, że żądana informacja jest na internetowej stronie gminy. WSA orzekł, że trzeba podać dokładną lokalizację na stronie

Publikacja: 02.08.2012 15:29

Trzeba precyzyjne wskazać lokalizacje informacji w Internecie

Trzeba precyzyjne wskazać lokalizacje informacji w Internecie

Foto: www.sxc.hu

Mieszkaniec zwrócił się do wójta z prośbą o wydanie mu odpisu instrukcji kancelaryjnej obowiązującej w gminie. Wójt, w odpowiedzi wskazał, że żądana informacja, czyli instrukcja kancelaryjna jest umieszczona na stronie internetowej urzędu.

Mieszkaniec, niezadowolony z odpowiedzi, skierował skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na bezczynność wójta, polegającą na nieudzieleniu mu żądanej informacji publicznej.

W uzasadnieniu skargi podniósł, że wójt wskazał jedynie, że instrukcja kancelaryjna znajduje się na stronie internetowej, jednak nie określił położenia informacji na stronie. Brak jest na niej zakładki o nazwie "instrukcja kancelaryjna" i nie sposób ją tam odnaleźć – argumentował mieszkaniec. Dlatego nie można zweryfikować, czy żądana informacja w ogóle się tam znajduje i ewentualnie, kiedy została zamieszczona - dodał.

Trzeba podać zakładkę, czyli konkretne miejsce, w którym jest żądana informacja

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie (sygnatura akt: II SAB/Wa 30/12)

Reklama
Reklama

stwierdził, że - co prawda - wójt poinformował mieszkańca, iż żądana informacja jest umieszczona na stronie internetowej urzędu, jednak rzeczywiście w żaden sposób nie wskazał konkretnej lokalizacji; mógł choćby dołączyć wydruk zakładki wskazującej lokalizację.

W ocenie sądu, aby możliwe było uznanie, że organ udzielił informacji publicznej zgodnie z wnioskiem skarżącego, powinien nie tylko wskazać źródło, czyli stronę BIP - ale również podać konkretne miejsce (zakładkę), w którym żądana informacja się znajduje. Odesłanie do nieprecyzyjnie określonego miejsca na stronach BIP, nie można uznać za sprostanie żądania wnioskodawcy – stwierdził WSA.

Sąd uznał, że zarzuty mieszkańca, iż organ pozostaje w bezczynności były uzasadnione, ponieważ udzielona ogólna odpowiedź o dostępności informacji w BIP nie pozwala na jej zlokalizowanie.

Jednak – co zauważył sąd - jeszcze w trakcie rozpatrywania sprawy wójt udzielił informacji mieszkańcowi w sposób prawidłowy, czyli na piśmie z dołączonym do niego wydrukiem zakładki ze strony internetowej, precyzyjnie wskazującym lokalizację informacji na tejże stronie.

Z tego powodu sąd orzekł, że bezczynność nie miała miejsca z rażącym naruszeniem prawa

Mieszkaniec zwrócił się do wójta z prośbą o wydanie mu odpisu instrukcji kancelaryjnej obowiązującej w gminie. Wójt, w odpowiedzi wskazał, że żądana informacja, czyli instrukcja kancelaryjna jest umieszczona na stronie internetowej urzędu.

Mieszkaniec, niezadowolony z odpowiedzi, skierował skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na bezczynność wójta, polegającą na nieudzieleniu mu żądanej informacji publicznej.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
Cudzoziemcy
Nielegalni migraci z Afganistanu dostaną od państwa zadośćuczynienie
Prawo karne
Trzej lekarze usłyszeli wyrok w głośnej sprawie śmierci Izabeli z Pszczyny
Sądy i trybunały
Manowska: zawiadomiłam prokuraturę, nie można dopisywać niczego do uchwały
Biznes
Dostępność cyfrowa - nowe przepisy o e-handlu zmienią internetowy biznes
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Ubezpieczenia i odszkodowania
mObywatel z długo oczekiwaną funkcją dla kierowców
Reklama
Reklama