Zgodnie z propozycją Rady Ministrów natychmiastowe udzielenie informacji gromadzonych w aktach spraw, zbiorach danych, ewidencjach i rejestrach ma następować na pisemny wniosek organu kontroli skarbowej.
Wniosek ten ma wskazywać organ, który z nim występuje, oraz datę i miejsce jego sporządzenia. Ma określać podstawę prawną, zakres żądanych informacji i formę ich udostępnienia. Powinien być opatrzony imienną pieczęcią i podpisem składającego go organu.
Pisemnej formy wniosku nie będzie się wymagać, gdy „zaistnieją okoliczności wymagające natychmiastowego działania”. Wtedy potwierdzenie żądania ma zostać sporządzone niezwłocznie.
Na podstawie rozporządzenia skarbówka będzie mogła żądać przekazania odpisu, wypisu, wyciągu lub uwierzytelnionej kopii dokumentów, przekazania dokumentów w formie elektronicznej, a nawet umożliwienia wglądu do dokumentów w siedzibie jednostki współdziałającej, także w celu sporządzenia fotokopii.
Co ważne, jednorazowy wniosek generalnego inspektora kontroli skarbowej lub dyrektora urzędu kontroli skarbowej wystarczy, aby współpracujący organ stale udostępniał posiadane przez siebie dane skarbówce.