Promocja made in Poznań

Lokalne władze jako pierwsze w kraju, by zareklamować miasto, zawiązują konsorcjum z firmami

Aktualizacja: 28.07.2011 03:20 Publikacja: 27.07.2011 20:47

Władze Poznania rozmawiają z 27 firmami, które miałyby promować miasto. Jak ustaliła "Rz", to m.in.

Władze Poznania rozmawiają z 27 firmami, które miałyby promować miasto. Jak ustaliła "Rz", to m.in. Man, Vox i Stary Browar

Foto: Fotorzepa, Bartosz Jankowski

– W skali kraju to pomysł pionierski – podkreśla Joanna Nowaczyk z Biura Promocji Miasta Poznania. Polskie samorządy, jak przyznaje, raczej niechętnie wchodzą w bliższe kontakty z prywatnymi partnerami. Promują się głównie poprzez prezentowanie kulturalnych i turystycznych walorów.

– My postanowiliśmy scalić olbrzymi potencjał, który tkwi w działających u nas firmach – zaznacza.

Na ustach wszystkich

Tak narodził się pomysł powołania Konsorcjum Marki Poznań. Inspiracją stały się też projekty realizowane za granicą: Berlin Partner i Barcelona Activa. – Zaprosiliśmy 27 przedsiębiorstw związanych z regionem. W tej chwili rozmowy jeszcze się toczą. Uruchomienie konsorcjum planowane jest na wrzesień. Potem ruszamy z pierwszą wspólną kampanią promocyjną – tłumaczy Nowaczyk. Na razie nie chce zdradzać jej szczegółów: – Powiem tylko tyle, że będzie to kampania ogólnopolska.

Przedsięwzięciu będzie towarzyszył stały logotyp "Made in Poznań". – Chcielibyśmy, aby pojawiał się na przykład na metkach wyprodukowanej u nas odzieży. Oczywiście nie wszystkich, ale choćby jednej, określonej linii. Pomysłów jest zresztą wiele – podkreśla Nowaczyk.

Jeden z nich miasto zrealizowało jeszcze przed powołaniem konsorcjum.

– Dwa lata temu doszliśmy do porozumienia z firmą Nivea. Wyprodukowała ona pomadki ochronne z napisem "Nivea. Poznań na ustach wszystkich". Były rozdawane w największych polskich miastach podczas imprez sylwestrowych – wspomina Nowaczyk.

Pierwszy rok działania konsorcjum będzie potraktowany pilotażowo. Potem projekt powinien się rozrastać. Powstanie rada ekspertów, która będzie decydowała o przyjęciu nowych członków.

Pomysłodawcy chcą, by dołączały do niego wybitne postaci ze świata sportu i kultury oraz współtworzone przez nich przedsięwzięcia oraz imprezy.

Solidne, otwarte,  dynamiczne

Jacy przedstawiciele biznesu wejdą do konsorcjum? Jak ustaliła "Rzeczpospolita", rozmowy toczą się między innymi z firmami: motoryzacyjną Man, meblarską Vox i centrum handlowo-kulturalnym Stary Browar.

– Cieszymy się, że miasto postrzega Stary Browar jako jedną z największych, prężnych marek Poznania i flagowy projekt rodzimego biznesu – przyznaje Anna Sacha ze Starego Browaru. – Mamy nadzieję, że dzięki zasięgowi kampanii informacja o nas dotrze do szerszego grona osób. Poza tym liczymy, że Stary Browar umocni swój wizerunek miejsca wartego odwiedzenia, wyróżniającego się na mapie Polski.

Pełna optymizmu jest również Monika Tokarska z Meble Vox. – To może być świetna okazja do promocji zarówno dla miasta, jak i naszej firmy – podkreśla.

Pomysł chwalą także eksperci. – Poznań zawsze kojarzył się z biznesem, udanymi interesami. Dlatego taki wybór strategii promocyjnej wydaje się optymalny – mówi "Rz" Renata Ropska, ekspert w dziedzinie reklamy ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.

Zwraca uwagę, że udział w promocji znanych firm uwiarygodnia wizerunek miasta otwartego na biznes. Podoba jej się także hasło "Made in Poznań". – Może się kojarzyć z poznańską solidnością i stanowić dodatkowy atut przy wybieraniu produktów sygnowanych nim firm – podkreśla.

Według Witolda Michałka z Business Centre Club ważne, by miasto promowały dynamiczne, rozwijające się firmy, z wyrobami których ludzie chcieliby się utożsamiać.

– Gdyby Poznań miały promować na przykład mające poważne problemy zakłady Cegielskiego, nie byłby to najlepszy pomysł – zaznacza.

Zdaniem Witolda Michałka idea jest warta naśladowania. – Za promocją powinny jednak pójść inne działania, takie jak ułatwienia dla przedsiębiorców czy znoszenie barier administracyjnych. Jeśli projekt skończy się na reklamach, nie będzie miał zbyt wielkiej wartości – podsumowuje.

Jak się reklamują polskie metropolie

Miasta walczą na pomysły

Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów