Promocja made in Poznań

Lokalne władze jako pierwsze w kraju, by zareklamować miasto, zawiązują konsorcjum z firmami

Aktualizacja: 28.07.2011 03:20 Publikacja: 27.07.2011 20:47

Władze Poznania rozmawiają z 27 firmami, które miałyby promować miasto. Jak ustaliła "Rz", to m.in.

Władze Poznania rozmawiają z 27 firmami, które miałyby promować miasto. Jak ustaliła "Rz", to m.in. Man, Vox i Stary Browar

Foto: Fotorzepa, Bartosz Jankowski

– W skali kraju to pomysł pionierski – podkreśla Joanna Nowaczyk z Biura Promocji Miasta Poznania. Polskie samorządy, jak przyznaje, raczej niechętnie wchodzą w bliższe kontakty z prywatnymi partnerami. Promują się głównie poprzez prezentowanie kulturalnych i turystycznych walorów.

– My postanowiliśmy scalić olbrzymi potencjał, który tkwi w działających u nas firmach – zaznacza.

Na ustach wszystkich

Tak narodził się pomysł powołania Konsorcjum Marki Poznań. Inspiracją stały się też projekty realizowane za granicą: Berlin Partner i Barcelona Activa. – Zaprosiliśmy 27 przedsiębiorstw związanych z regionem. W tej chwili rozmowy jeszcze się toczą. Uruchomienie konsorcjum planowane jest na wrzesień. Potem ruszamy z pierwszą wspólną kampanią promocyjną – tłumaczy Nowaczyk. Na razie nie chce zdradzać jej szczegółów: – Powiem tylko tyle, że będzie to kampania ogólnopolska.

Przedsięwzięciu będzie towarzyszył stały logotyp "Made in Poznań". – Chcielibyśmy, aby pojawiał się na przykład na metkach wyprodukowanej u nas odzieży. Oczywiście nie wszystkich, ale choćby jednej, określonej linii. Pomysłów jest zresztą wiele – podkreśla Nowaczyk.

Jeden z nich miasto zrealizowało jeszcze przed powołaniem konsorcjum.

– Dwa lata temu doszliśmy do porozumienia z firmą Nivea. Wyprodukowała ona pomadki ochronne z napisem "Nivea. Poznań na ustach wszystkich". Były rozdawane w największych polskich miastach podczas imprez sylwestrowych – wspomina Nowaczyk.

Pierwszy rok działania konsorcjum będzie potraktowany pilotażowo. Potem projekt powinien się rozrastać. Powstanie rada ekspertów, która będzie decydowała o przyjęciu nowych członków.

Pomysłodawcy chcą, by dołączały do niego wybitne postaci ze świata sportu i kultury oraz współtworzone przez nich przedsięwzięcia oraz imprezy.

Solidne, otwarte,  dynamiczne

Jacy przedstawiciele biznesu wejdą do konsorcjum? Jak ustaliła "Rzeczpospolita", rozmowy toczą się między innymi z firmami: motoryzacyjną Man, meblarską Vox i centrum handlowo-kulturalnym Stary Browar.

– Cieszymy się, że miasto postrzega Stary Browar jako jedną z największych, prężnych marek Poznania i flagowy projekt rodzimego biznesu – przyznaje Anna Sacha ze Starego Browaru. – Mamy nadzieję, że dzięki zasięgowi kampanii informacja o nas dotrze do szerszego grona osób. Poza tym liczymy, że Stary Browar umocni swój wizerunek miejsca wartego odwiedzenia, wyróżniającego się na mapie Polski.

Pełna optymizmu jest również Monika Tokarska z Meble Vox. – To może być świetna okazja do promocji zarówno dla miasta, jak i naszej firmy – podkreśla.

Pomysł chwalą także eksperci. – Poznań zawsze kojarzył się z biznesem, udanymi interesami. Dlatego taki wybór strategii promocyjnej wydaje się optymalny – mówi "Rz" Renata Ropska, ekspert w dziedzinie reklamy ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.

Zwraca uwagę, że udział w promocji znanych firm uwiarygodnia wizerunek miasta otwartego na biznes. Podoba jej się także hasło "Made in Poznań". – Może się kojarzyć z poznańską solidnością i stanowić dodatkowy atut przy wybieraniu produktów sygnowanych nim firm – podkreśla.

Według Witolda Michałka z Business Centre Club ważne, by miasto promowały dynamiczne, rozwijające się firmy, z wyrobami których ludzie chcieliby się utożsamiać.

– Gdyby Poznań miały promować na przykład mające poważne problemy zakłady Cegielskiego, nie byłby to najlepszy pomysł – zaznacza.

Zdaniem Witolda Michałka idea jest warta naśladowania. – Za promocją powinny jednak pójść inne działania, takie jak ułatwienia dla przedsiębiorców czy znoszenie barier administracyjnych. Jeśli projekt skończy się na reklamach, nie będzie miał zbyt wielkiej wartości – podsumowuje.

Jak się reklamują polskie metropolie

Miasta walczą na pomysły

Ubezpieczenia i odszkodowania
Rząd chce walczyć z nowym oszustwem. Chodzi o fikcyjne umowy OC
Zawody prawnicze
Hurtownie komornicze do likwidacji? Plany resortu sprawiedliwości budzą kontrowersje
Prawo w Polsce
Czarny scenariusz po wyborach. Kryzys konstytucyjny się pogłębi. Co jeszcze nas czeka?
Prawo karne
Adwokat i prokurator przyśle cyfrową apelację, a sąd i tak ją wydrukuje
Praca, Emerytury i renty
Zmiany w terminach wypłat emerytur w czerwcu 2025. Nowy harmonogram
Samorząd i administracja
Apelują do premiera Donalda Tuska. „To będzie atrapa przejrzystości"
Materiał Promocyjny
Akademia Zakupów Publicznych zaprasza specjalistów