Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 15.11.2016 04:29 Publikacja: 15.11.2016 04:29
Foto: 123RF
Procedura likwidacji szkoły jest uregulowana w art. 59 ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty. Przepis ten stawia trzy warunki, które muszą zostać spełnione, aby likwidacja szkoły prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego mogła zostać uznana za prawidłową. Pierwszym jest uzyskanie pozytywnej opinii właściwego kuratora oświaty. Drugim jest powiadomienie rodziców (opiekunów prawnych) uczęszczającej do tej szkoły uczniów (albo pełnoletnich uczniów) o planowanej likwidacji. Powiadomienie to powinno dotrzeć do wszystkich zainteresowanych, co najmniej na sześć miesięcy przed planowaną likwidacją szkoły. Trzecim jest zapewnienie uczniom likwidowanej placówki możliwości kontynuowania nauki w innej szkole publicznej tego samego typu, a także kształcącej w tym samym lub zbliżonym zawodzie.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Warszawie opublikował stanowisko w sprawie nowych przepisów dotyczących egz...
Prawie milion wniosków o rentę wdowią wpłynęło do ZUS. Z kolei do KRUS nieco ponad 121 tys. Tak wynika z danych...
Najlepszą uczelnią publiczną, która uczy prawa, podobnie jak w zeszłym roku, jest Uniwersytet Jagielloński w Kra...
Izba Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych Sądu Najwyższego stwierdziła ważność wyborów prezydenckich. Orze...
Od wtorku 1 lipca w aplikacji mObywatel można złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego, zgłosić utratę lub usz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas