Aby wziąć udział w procedurze nominacji na sędziego, kandydaci będą musieli założyć sobie specjalne konto w systemie informatycznym. Wprowadzenie takiego rozwiązania zakłada przyjęty wczoraj przez rząd projekt nowelizacji prawa o ustroju sądów powszechnych oraz ustawy o Krajowej Radzie Sądownictwa.
Zgodnie z projektem po zalogowaniu się do systemu kandydat będzie mógł tworzyć i przesyłać wymagane dokumenty oraz odbierać te kierowane do niego.
Za datę zgłoszenia kandydatury będzie przyjęta data i godzina wysłania swojej oferty na elektronicznym formularzu.
W e-postępowaniu ma być uznawany zwykły podpis elektroniczny. Będą też jednak honorowane zgłoszenia opatrzone podpisem weryfikowanego profilu zaufania.
Choć kandydat będzie przesyłał dokumenty w formie elektronicznej, prezes sądu może zażądać oryginałów. Na ich dostarczenie przewiduje się tylko trzy dni. Prezes będzie miał siedem dni na ocenę danego kandydata.