Wirtualny portret tworzony pod hasłem „United People of The Internet" ma być prezentacją prac nadesłanych przez internautów. Organizatorzy projektu zachęcają do przysyłania własnych portretów, nie nakładają żadnych ograniczeń. Nie będą oceniać wartości artystycznej zgłoszeń, odrzucane będą jedynie materiały wideo lub graficzne zawierające treści sprzeczne z prawem lub ewidentnie odbiegające od tematu.
- Upoti.com to internetowy projekt, który jest integralną częścią wystawy – mówi Natalia Sielewicz z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, kuratorka wystawy. - Swoją premierę będzie miał tydzień przed oficjalnym otwarciem wystawy. Wszystkie nadesłane filmy, zdjęcia i GIFy zostaną zamieszczone na tej witrynie przygotowanej przez Czosnek Studio. Pod tą enigmatyczną nazwą ukrywa się troje artystów-dizajnerów - Kasia Przezwańska, Tymek Borowski i Rafał Dominik, którzy projektują infografiki, strony internetowe, identyfikacje wizualne.
Nabór do Upoti.com rozpoczął się 4 sierpnia. Natalia Sielewicz i Czosnek Studio wpadli na ciekawy pomysł, jak zaangażować widzów do interakcji, wciągnąć ich w proces tworzenia. Zresztą sama wystawa w MSN zwraca uwagę na problem dialogu twórcy z odbiorcą. Dzięki Internetowi sztuka wyszła z galerii, można jej teraz doświadczać w domu. Organizatorzy wystawy zwracają uwagę na to, że „estetyka amatorskiej twórczości internetowej kwestionuje kult profesjonalnego artysty i tradycyjnych form funkcjonowania sztuki w społeczeństwie".
Na Upoti.com widnieje komunikat:
„Internet to ty i ja. Pokażcie siebie, powiedzcie coś o swoim życiu, lub o życiu w ogóle. Nie ograniczajcie się. Forma tego autoportretu zależy tylko od Was".