Aktualizacja: 28.06.2025 09:38 Publikacja: 26.09.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
Znaki towarowe kojarzą nam się głównie z logotypami marek. Nie wszyscy jednak wiedzą, że jako znak towarowy można zastrzec nie tylko określone słowo lub grafikę, ale także kolory, kształty, a nawet dźwięki, zapachy czy smaki.
Niekiedy media obiega informacja o nietypowych oznaczeniach, na które właściciele pozyskują prawa z rejestracji, przy czym możliwość otrzymania realnej ochrony i jej ewentualnego zakresu budzi wątpliwości. Przykładów takich znaków towarowych jest sporo, a najczęściej pojawiającym się zjawiskiem jest rejestracja całej zewnętrznej postaci produktu – podobnej do wielu innych na rynku – wraz z odróżniającym logotypem umiejscowionym w konkretnym miejscu produktu.
Protest wyborczy dra Krzysztofa Kontka wskazywał na konkretne podejrzenia, oparte na wiedzy. Niestety został zig...
Przerwa wakacyjna czasem dobrze służy nawet pozytywnej inicjatywie. Deregulacja nie jest tu wyjątkiem.
Obrońca przedstawił dokumenty o stanie zdrowia psychicznego pokrzywdzonego, by podważyć jego wiarygodność. Proku...
Zdarza się, że wydanemu orzeczeniu towarzyszy żal adwokata.
Zawodowe losy absolwentów studiów prawniczych skłaniają do refleksji, czym powinny być studia prawnicze w realia...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas