Justyna M. Hamada: Dla dobra firmy

Zawsze punktem wyjścia w tworzeniu zachęt dla zgłaszających naruszenia będzie zbudowanie zaufania.

Publikacja: 16.08.2022 10:26

Justyna M. Hamada: Dla dobra firmy

Foto: Adobe Stock

W ubiegłym tygodniu dyskutowaliśmy szczegółowo o obowiązku zdefiniowania zachęt dla sygnalistów do zgłoszeń wewnętrznych. Dziś weźmiemy pod lupę dojrzałość organizacji jako czynnik skutecznego funkcjonowania bezpiecznych kanałów dla sygnalistów w firmie.

Podejmujemy ten temat, ponieważ podobnie jak kanały do zgłaszania naruszeń, zachęty dla sygnalistów powinny być dostosowane do charakteru i skali firmy. Oba te elementy mają ten sam cel i dwa wspólne zadania:

Pozostało 93% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Rzecz o prawie
Michał Zacharski: Solidna ochrona ofiar gwałtu. Ale nie za cenę niesłusznych skazań
Rzecz o prawie
Ewa Szadkowska: Króliczek zwany deregulacją
Rzecz o prawie
Marek Domagalski: Uchwała SN może złagodzić frankowe spory
Rzecz o prawie
Mikołaj Małecki: Andrzej Duda też chciał złagodzić prawo aborcyjne
Rzecz o prawie
Paweł Krekora: Czy na ustawę frankową rzeczywiście jest za późno?