42 proc. z nich zwraca uwagę na wielkość i prestiż firmy, 37 proc. wskazuje na zarobki, a 35 proc. na stabilność pracy. Tak wynika z czwartej już edycji badania firmy rekrutacyjnej Antal International pod patronatem Business Centre Club. Badanie przeprowadzone we wrześniu br. objęło ponad 3 tys. specjalistów i menedżerów z całej Polski.
Dla co trzeciego z nich ważny jest styl zarządzania, a dla 30 proc. innowacyjność firmy. Skąd czerpią informacje o pracodawcach? Badanie potwierdza wzrost znaczenia networkingu – już 41 proc. badanych wskazuje jako źródło swej wiedzy o pracodawcy znajomych pracujących w danej firmie. Spore znaczenie mają też opinie z Internetu (często również są to opinie pracowników), na które powołuje się 37 proc. specjalistów i menedżerów.
– Dlatego tak ważne jest, aby pamiętać, że ambasadorami organizacji są przede wszystkim sami pracownicy – niezależnie od zajmowanej pozycji – podkreśla Artur Skiba, prezes Antal International i wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.
Pracodawców najbardziej pożądanych przez specjalistów i menedżerów wybrano w 12 kategoriach. Wśród liderów dominują spółki globalnych korporacji. W finansach wygrał ING Bank Śląski, w budownictwie – Skanska, w energetyce – PKN Orlen, w farmacji – Novartis, w sektorze FMCG – Unilever, w handlu – grupa Allegro, w IT – Google, w konsultingu – PwC, w motoryzacji – Volvo Auto, w przemyśle – 3M, w transporcie – DB Schenker, a w sektorze SSc/BPO – centrum usług wspólnych McKinsey.