Odpowiedzi m.in. na te pytanie starają się udzielić autorzy czwartej już edycji badania „The 2015 Deloitte Millennial Survey. Mind the gaps" przygotowanym prze4z firmę doradczą Deloitte. Przygotowana analiza miała na celu zidentyfikowanie różnic w postrzeganiu działalności biznesu oraz wpływu firm na społeczeństwo w porównaniu z wyznawanymi przez młodych ludzi ideałami (oczekiwania pokolenia Y versus stan faktyczny wg. pokolenia Y).
Czego możemy się z niego dowiedzieć? Przeprowadzone badanie dotyczyło czterech obszarów, które zostały poddane ocenie przez osoby z pokolenia Y. Pierwszy z nich to tzw. luka intencyjna (intention gap), czyli świadomy wpływ firm na społeczność a oczekiwania młodych ludzi. Drugi to luka przywódcza (leadership gap), co rozumiane jest jako koncentracja na ludziach a nacisk na wynik. Kolejnym z nich jest tzw. „impact gap" czyli luka pomiędzy oczekiwaniami dotyczącymi wpływu biznesu na społeczeństwo, rozwój gospodarczy, ochronę środowiska, rozwiązywanie problemów świata etc, a tym jakie jest rzeczywiste oddziaływanie biznesu. Ostatni punkt to „confidence gap", czyli jakie jest indywidualne poczucie komfortu pracownika, czynniki zadowolenia, różnice w definicji satysfakcji w pracy, cele rozwoju zawodowego i awansu; równice pomiędzy mężczyznami a kobietami.