Biznes receptą na wszystko?

Pokolenie Y z roku na rok powoli zdobywa dominującą pozycję na rynku pracy. Jakie ma oczekiwania?

Publikacja: 23.02.2015 09:20

Biznes receptą na wszystko?

Foto: Fotorzepa/Danuta Matłoch

Odpowiedzi m.in. na te pytanie starają się udzielić autorzy czwartej już edycji badania „The 2015 Deloitte Millennial Survey. Mind the gaps" przygotowanym prze4z firmę doradczą Deloitte. Przygotowana analiza miała na celu zidentyfikowanie różnic w postrzeganiu działalności biznesu oraz wpływu firm na społeczeństwo w porównaniu z wyznawanymi przez młodych ludzi ideałami (oczekiwania pokolenia Y versus stan faktyczny wg. pokolenia Y).

Czego możemy się z niego dowiedzieć? Przeprowadzone badanie dotyczyło czterech obszarów, które zostały poddane ocenie przez osoby z pokolenia Y. Pierwszy z nich to tzw. luka intencyjna (intention gap), czyli świadomy wpływ firm na społeczność a oczekiwania młodych ludzi. Drugi to luka przywódcza (leadership gap), co rozumiane jest jako koncentracja na ludziach a nacisk na wynik. Kolejnym z nich jest tzw. „impact gap" czyli luka pomiędzy oczekiwaniami dotyczącymi wpływu biznesu na społeczeństwo, rozwój gospodarczy, ochronę środowiska, rozwiązywanie problemów świata etc, a tym jakie jest rzeczywiste oddziaływanie biznesu. Ostatni punkt to „confidence gap", czyli jakie jest indywidualne poczucie komfortu pracownika, czynniki zadowolenia, różnice w definicji satysfakcji w pracy, cele rozwoju zawodowego i awansu; równice pomiędzy mężczyznami a kobietami.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Rynek pracy
Już nie tylko w okopach. Koreańczycy zaludniają rosyjskie fabryki
Rynek pracy
Polskim firmom już bliżej do idealnego pracodawcy?
Rynek pracy
Już ponad 10 milionów specjalistów ICT w Unii Europejskiej
Rynek pracy
Duży wzrost bezrobocia we Francji
Rynek pracy
HR-owcy dzielą los specjalistów IT. Oni też odczuli wpływ AI
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem