Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 23.02.2015 09:20 Publikacja: 23.02.2015 09:20
Foto: Fotorzepa/Danuta Matłoch
Odpowiedzi m.in. na te pytanie starają się udzielić autorzy czwartej już edycji badania „The 2015 Deloitte Millennial Survey. Mind the gaps" przygotowanym prze4z firmę doradczą Deloitte. Przygotowana analiza miała na celu zidentyfikowanie różnic w postrzeganiu działalności biznesu oraz wpływu firm na społeczeństwo w porównaniu z wyznawanymi przez młodych ludzi ideałami (oczekiwania pokolenia Y versus stan faktyczny wg. pokolenia Y).
Czego możemy się z niego dowiedzieć? Przeprowadzone badanie dotyczyło czterech obszarów, które zostały poddane ocenie przez osoby z pokolenia Y. Pierwszy z nich to tzw. luka intencyjna (intention gap), czyli świadomy wpływ firm na społeczność a oczekiwania młodych ludzi. Drugi to luka przywódcza (leadership gap), co rozumiane jest jako koncentracja na ludziach a nacisk na wynik. Kolejnym z nich jest tzw. „impact gap" czyli luka pomiędzy oczekiwaniami dotyczącymi wpływu biznesu na społeczeństwo, rozwój gospodarczy, ochronę środowiska, rozwiązywanie problemów świata etc, a tym jakie jest rzeczywiste oddziaływanie biznesu. Ostatni punkt to „confidence gap", czyli jakie jest indywidualne poczucie komfortu pracownika, czynniki zadowolenia, różnice w definicji satysfakcji w pracy, cele rozwoju zawodowego i awansu; równice pomiędzy mężczyznami a kobietami.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Większość z Polek i Polaków uważa, że ich praca ma sens. Jednak połowa odczuwa w niej codzienny stres, a co czwa...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Choć niewiele firm w Polsce uregulowało korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji, to coraz częściej oczekuj...
Pracownicy z krajów Europy Środkowo-Wschodniej byli przez długi czas podporą niemieckiego rynku pracy, łagodząc...
W czerwcu stworzono w USA 147 tys. nowych etatów (licząc poza rolnictwem), podczas gdy średnio prognozowano, że...
Wdrażanie sztucznej inteligencji nie jest tylko kwestią technologii, ale też zarządzania zmianą i przekwalifikow...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas