Reklama
Rozwiń
Reklama

Firmom doskwiera luka kompetencji

Co trzeci pracodawca odczuł w ciągu ostatniego roku braki kompetencyjne, które dla 7 proc. badanych stanowiły barierę w działalności.

Publikacja: 02.11.2021 21:00

Firmom doskwiera luka kompetencji

Foto: Adobe Stock

Ponad dwie trzecie (68 proc.) firm w Polsce odczuło negatywny wpływ pandemii na swoją kondycję finansową, przy czym dla niemal co piątej ten negatywny wpływ był znaczny – wynika z udostępnionego „Rzeczpospolitej" raportu „Trendy w zatrudnieniu", który przygotowało Polskie Forum HR na podstawie badania 700 pracodawców z siedmiu sektorów.

Raport dowodzi, że negatywne skutki pandemii (badano firmy zatrudniające ponad dziesięciu pracowników) najczęściej odczuwały średnie przedsiębiorstwa, a biorąc pod uwagę branże – firmy przemysłowe, transportowe i usługi dla biznesu. Pomimo tak dużej skali negatywnych efektów pandemii nie pogorszyła ona specjalnie sytuacji na rynku pracy ani też nie wywołała zmian w strukturze zatrudnienia badanych przedsiębiorstw. Pomogły w tym tarcze antykryzysowe, z których skorzystało 86 proc. firm. Nadal dominują umowy o pracę na czas nieokreślony i tylko 9 proc. badanych odnotowało spadek liczby tych umów. Dwukrotnie częściej firmy rezygnowały z umów na czas określony, co jest dużo łatwiejszą metodą ograniczania zatrudnienia.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rynek pracy
Imigracyjne bariery hamują nowe inwestycje
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Rynek pracy
Zwalniani specjaliści mają sposób na szybki powrót na rynek pracy
Rynek pracy
Rzadziej pracujemy po godzinach, lecz częściej chorujemy przy biurku
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Rynek pracy
Specjaliści bardziej niż menedżerowie odczuli pogorszenie na rynku pracy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama