Aktualizacja: 08.03.2016 21:00 Publikacja: 08.03.2016 21:00
2 zdjęcia
ZobaczFoto: sxc.hu
To firmy są odpowiedzialne za działania promujące i wspierające wzrost udziału kobiet na stanowiskach kierowniczych – twierdzi zgodnie większość (58 proc.) liderów opinii na świecie, którzy wzięli udział w badaniu agencji zatrudnienia ManpowerGroup. Znacznie mniejsza część badanych, bo tylko co trzeci z ponad 220, uważa, że do poprawy sytuacji przyczynia się polityka, w tym programy i kwoty dla kobiet.
Sceptycznie zapatrują się też na programy i strategie na rzecz równouprawnienia i awansu kobiet w firmach. Wprawdzie pomagają one zwiększyć udział kobiet we władzach, ale dzieje się to bardzo wolno. Nic więc dziwnego, że czas potrzebny do osiągnięcia równych zawodowych szans kobiet i mężczyzn, w tym realnego parytetu we władzach firm, uczestnicy badania określają średnio na 17 lat. Nie wynika to bynajmniej z braku ambicji czy pasywnej postawy samych pań. Najnowsze badanie firmy rekrutacyjnej Hays Poland dowodzi, że w Polsce kobiety nawet częściej niż mężczyźni dążą do objęcia wysokich stanowisk menedżerskich.
Nie tylko branża i miejsce zamieszkania, ale również wysokość wynagrodzenia mają wpływ na możliwość pracy z domu.
Przy rosnącej presji na efektywność powinni o nią zadbać też pracownicy, co może też oznaczać inne podejście do...
Są pokorni, nieroszczeniowi, pracowici, przygotowani na najgorsze warunki i najniższą płacę. Koreańczycy z Półno...
Różnice między oceną najbardziej atrakcyjnych pracodawców a firm, w których pracujemy, są teraz znacząco mniejsz...
Globalne przyspieszenie cyfryzacji pobudza unijny rynek pracy w IT. W ubiegłym roku liczba zatrudnionych tam pro...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas