Mariusz Cieślik: Nie dla Yes

Tydzień temu pisałem tu o „rainbow washingu”, czyli marketingu instrumentalnie traktującym społeczność LGBT. I właśnie mamy pierwszy spektakularny przykład w Polsce: odwołaną kampanię reklamową biżuterii Yes.

Publikacja: 16.06.2023 03:00

W świecie marketingu moment wprowadzenia w naszym kraju małżeństw jednopłciowych jest bliski

W świecie marketingu moment wprowadzenia w naszym kraju małżeństw jednopłciowych jest bliski

Foto: AdobeStock

Z kontaktów ze specami od marketingu wyniosłem przekonanie, że to jedna z najbardziej oderwanych od życia grup zawodowych. Porównywalna chyba tylko z artystami. I przypadek kampanii marki Yes to potwierdza.

Otóż, my, zwykli zjadacze chleba, żyjemy w roku 2023 w Polsce rządzonej przez prawicowy PiS, który niewykluczone, że wygra kolejne wybory. W sondażach w siłę rośnie jeszcze bardziej prawicowa od PiS-u Konfederacja, a oba te ugrupowania są zdecydowanie przeciwne postulatom społeczności LGBT. Przede wszystkim wprowadzeniu małżeństw jednopłciowych i prawa do adopcji dzieci dla takich par. Zresztą z polskich sił politycznych zdecydowanie za tymi postulatami jest tylko Lewica, a wśród samych Polaków poparcie wynosi ok. 30 proc. według różnych badań. To wszystko zebrane razem sprawia, że perspektywa takiej zmiany prawnej wydaje się nieosiągalna w perspektywie wielu lat.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Publicystyka
Jacek Nizinkiewicz: Wiadomo, kto przegra wybory prezydenckie. Nie ma się z czego cieszyć
Publicystyka
Pytania o bezpieczeństwo, na które nie odpowiedzieli Trzaskowski, Mentzen i Biejat
Publicystyka
Joanna Ćwiek-Świdecka: Brudna kampania, czyli szemrana moralność „dla dobra Polski”
Publicystyka
Bogusław Chrabota: Jaka Polska po wyborach?
Publicystyka
Europa z Trumpem przeciw Putinowi