Reklama
Rozwiń

Mariusz Cieślik: Nie dla Yes

Tydzień temu pisałem tu o „rainbow washingu”, czyli marketingu instrumentalnie traktującym społeczność LGBT. I właśnie mamy pierwszy spektakularny przykład w Polsce: odwołaną kampanię reklamową biżuterii Yes.

Publikacja: 16.06.2023 03:00

W świecie marketingu moment wprowadzenia w naszym kraju małżeństw jednopłciowych jest bliski

W świecie marketingu moment wprowadzenia w naszym kraju małżeństw jednopłciowych jest bliski

Foto: AdobeStock

Z kontaktów ze specami od marketingu wyniosłem przekonanie, że to jedna z najbardziej oderwanych od życia grup zawodowych. Porównywalna chyba tylko z artystami. I przypadek kampanii marki Yes to potwierdza.

Otóż, my, zwykli zjadacze chleba, żyjemy w roku 2023 w Polsce rządzonej przez prawicowy PiS, który niewykluczone, że wygra kolejne wybory. W sondażach w siłę rośnie jeszcze bardziej prawicowa od PiS-u Konfederacja, a oba te ugrupowania są zdecydowanie przeciwne postulatom społeczności LGBT. Przede wszystkim wprowadzeniu małżeństw jednopłciowych i prawa do adopcji dzieci dla takich par. Zresztą z polskich sił politycznych zdecydowanie za tymi postulatami jest tylko Lewica, a wśród samych Polaków poparcie wynosi ok. 30 proc. według różnych badań. To wszystko zebrane razem sprawia, że perspektywa takiej zmiany prawnej wydaje się nieosiągalna w perspektywie wielu lat.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Publicystyka
Adam Bielan i Michał Kamiński podłożyli ogień pod koalicję. Donald Tusk ma problem
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Publicystyka
Marek Migalski: Dekonstrukcja rządu
Publicystyka
Estera Flieger: Donald Tusk uwierzył, że może już tylko przegrać
Publicystyka
Dariusz Lasocki: 10 powodów, dla których wstyd mi za te wybory
Publicystyka
Marek Kutarba: Czy polskimi śmigłowcami AH-64E będzie miał kto latać?