Wojciech Maziarski wie, dlaczego Polacy chcą zmian. Z nudów!

Czym jest popkulturowa polityka? Z odpowiedzią spieszy szef „Newsweeka” - Wojciech Maziarski, który tradycyjnie już przymila się do partii rządzącej i atakuje PiS

Publikacja: 19.09.2011 11:23

Wojciech Maziarski wie, dlaczego Polacy chcą zmian. Z nudów!

Foto: W Sieci Opinii

Chodźcie z nami – wzywa siedem gracji na plakatach PiS. Brunetka, szatynka, rudawa, blondynka. Co kto lubi. Jak w reklamach Dove. Piękne panny na wszelki wypadek nie ujawniają, dokąd mielibyśmy z nimi iść, i jest w tym przezorność, bo gdybyśmy to wiedzieli, to pewnie byśmy nie poszli.

Maziarski ciągnie temat, krytykując tych, któzy chcą zmian.

Także sam akt wyborczy ma coraz mniejszą wagę, bo i stawka nie wydaje się nam wielka. Naszemu głosowaniu na tę czy inną partię coraz rzadziej towarzyszy świadomość, że podejmujemy decyzję istotną dla losów kraju. Coraz częściej głosujemy tak jak na listę przebojów. Nowy przebój nie dlatego zajmuje miejsce starego, że jest lepszy, ale dlatego, że jest nowy. Stary już się znudził. Partie też się nudzą. Dlatego gotowi jesteśmy zastąpić je innymi. Niech już będą nawet gorsze, ale niech coś się zmieni, bo żal. Niech coś się zacznie dziać.

Redaktor pisze na temat polityki popkulturowej:

I tak to się kręci, dopóki kiesy i żołądki pełne. Dopóki nic nam nie zagraża. Popkulturowa polityka to luksus sytych i zadowolonych, którzy nie mając poważniejszych problemów na głowie, mogą sobie pozwolić na dyskusje o kwestiach nieistotnych. I mogą sobie też pozwolić na luksus nieuczestniczenia i niegłosowania – tak jak właśnie Polacy, którzy wedle wszelkich znaków na niebie i ziemi nie zamierzają stawić się masowo przy urnach.

Maziarski tradycyjnie nie zgadza się ze słowami Jarosława Kaczyńskiego:

Dlatego nie ma racji Jarosław Kaczyński, gdy twierdzi, że mijające cztery lata były pasmem nieszczęść. Że była to kadencja degeneracji naszego życia publicznego, o której powinniśmy zapomnieć. Atrakcyjne i radosne gracje na plakatach wyborczych PiS zadają kłam tej tezie. W ten sposób można apelować tylko do ludzi zadowolonych z życia.

Tak źle i tak niedobrze. Billboardy z Jarosławem Kaczyńskim – złe, z kandydatkami – jeszcze gorsze. Niestety, redaktorowi Maziarskiemu dogodzić nie można. No, chyba że roznegliżowanym Palikotem na krzyżu. To Maziarski bardzo lubi, oj tak.

Chodźcie z nami – wzywa siedem gracji na plakatach PiS. Brunetka, szatynka, rudawa, blondynka. Co kto lubi. Jak w reklamach Dove. Piękne panny na wszelki wypadek nie ujawniają, dokąd mielibyśmy z nimi iść, i jest w tym przezorność, bo gdybyśmy to wiedzieli, to pewnie byśmy nie poszli.

Maziarski ciągnie temat, krytykując tych, któzy chcą zmian.

Pozostało 83% artykułu
Publicystyka
Rosja zamyka polski konsulat. Dlaczego akurat w Petersburgu?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Publicystyka
Marek Kozubal: Dlaczego Polacy nie chcą wracać do Polski
Publicystyka
Jacek Nizinkiewicz: PiS robi Nawrockiemu kampanię na tragedii, żeby uderzyć w Trzaskowskiego
Publicystyka
Estera Flieger: „Francji już nie ma”, ale odbudowała katedrę Notre-Dame
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Publicystyka
Trzaskowski zaczyna z impetem. I chce uniknąć błędów z przeszłości