Reklama

Oszuści na trzy sposoby naciągali klientów w sieci. Poszkodowanych są setki

Co najmniej 650 osób straciło kilkaset tysięcy złotych, zamawiając towary w fikcyjnych sklepach internetowych. Dotąd wpadły płotki, organizatorzy procederu są nieuchwytni.

Publikacja: 16.11.2022 03:00

Pieniądze sprawcy wyciągali m. in. poprzez wysyłanie SMS-ów z linkiem do fałszywych bramek płatności

Pieniądze sprawcy wyciągali m. in. poprzez wysyłanie SMS-ów z linkiem do fałszywych bramek płatności – informowały, że klient ma np. dopłacić do przesyłki z zamówionym towarem.

Foto: Fotorzepa/ Jakub Mikulski

Sprawę o oszustwo, do którego wykorzystano sprzedaż nieistniejących towarów, rzekome szybkie pożyczki i podchwytliwe SMS-y prowadzi krakowska policja pod nadzorem Wielkopolskiego Wydziału do spraw Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Poznaniu. Poszkodowanych jest tak wielu, i z całego kraju, że o ich statusie i uprawnieniach prokuratura poinformowała na swojej stronie internetowej, licząc także na zgłoszenie się wszystkich, którzy stracili pieniądze.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Przestępczość
Dron nad rządowymi budynkami. Drugi zatrzymany ma być obywatelem Ukrainy
Przestępczość
Eksperci: Polska nie jest gotowa na walkę z imigranckimi grupami przestępczymi
Przestępczość
Oszustwo „na dekarza”. Seniorzy coraz częściej ofiarami przestępców
Przestępczość
Znęcanie na mistrzostwach. Wrze w środowisku tenisa
Reklama
Reklama