Przełom w historii olimpiad. W Paryżu będą reklamować piwo

Anheuser-Busch InBev, producent m.in. BudLight będzie pierwszym w historii sponsorem Olimpiady, który produkuje napoje alkoholowe.

Publikacja: 14.01.2024 11:56

Anheuser-Busch InBev będzie sponsorem Olimpiady

Anheuser-Busch InBev będzie sponsorem Olimpiady

Foto: Bloomberg

Belgowie wygrali właśnie przetarg na kontrakty podczas 3. kolejnych igrzysk olimpijskich i paraolimpijskich.

AB InBev zamierza w reklamach postawić na Corona Cero, czyli piwo bezalkoholowe, które chce pokazać całemu światu, w tym także Międzynarodowemu Komitetowi Olimpijskiemu, że stawia na zrównoważony rozwój. Chce w ten sposób udowodnić także, że „jest firmą odpowiedzialną, promującą zdrową konsumpcję. A dla miliardów fanów igrzysk olimpijskich na całym świecie przekazać przesłanie o jedności, umiarze i świętowaniu” — czytamy w informacji firmy.

Czytaj więcej

Francja przygotowuje się do igrzysk. Nie wszystko idzie dobrze

Piwo i sport razem są lepsze?

Warunki finansowe sponsoringu nie zostały ujawnione. Wiadomo jedynie, że umowa obejmie nadchodzące tegoroczne letnie igrzyska w Paryżu, zimowe igrzyska w Mediolanie w 2026 r. i letnie igrzyska w Los Angeles w 2028 r., które będą pierwszymi letnimi igrzyskami olimpijskimi zorganizowanymi w USA od około trzydziestu lat.

Jak dotychczas Olimpiady nigdy nie były sponsorowane przez producentów alkoholi. Chociaż, z drugiej strony, lokalne komitety organizacyjne w przeszłości współpracowały z markami piwa. Chociażby japońskie Asahi Breweries było oficjalnym piwem Letnich Igrzysk 2020 w Tokio (które odbyły się w 2021 roku z powodu pandemii Covid-19).

— Piwo i sport razem są lepsze, dlatego jesteśmy dumni, że jesteśmy pierwszym sponsorem piwa na Igrzyskach Olimpijskich w roli Światowego Partnera Olimpijskiego – powiedział cytowany w komunikacie firmy dyrektor generalny AB InBev Michel Doukeris.

Czytaj więcej

Paryż bez pełnego transportu publicznego na olimpiadę

Nowy trend

W ostatnich latach globalna sprzedaż piwa bezalkoholowego gwałtownie wzrosła, ponieważ coraz silniejszy jest trend umiarkowanego spożycia alkoholu. IWSR Drinks Market Analysis, globalna firma monitorująca sprzedaż alkoholu, podała w ostatnim tygodniu, że według jej prognoz sprzedaż produktów zerowych, bądź o niskiej zawartości alkoholu, wzrośnie w tym roku o 31 proc. na 10 głównych rynkach, w tym w Hiszpanii, Niemczech i USA.

Corona Cero, została wprowadzona na rynek w 2022 r. Jak na razie nie jest sprzedawana w USA, ponieważ AB InBev zajmuje się międzynarodową dystrybucją i sprzedażą meksykańskiego piwa typu lager głównie w Europie. Natomiast podobne piwo o nazwie Corona Non-Alcoholic jest sprzedawane w USA. „Zawsze jesteśmy w kontakcie i jesteśmy na bieżąco z zachowaniami konsumentów, ponieważ jesteśmy organizacją zorientowaną właśnie na konsumenta. Widzimy wszystkie trendy prowadzące w kierunku napojów bezalkoholowych płynących od konsumentów, ale wiemy też, że piwo jest najczęściej napojem chętnie wybieranym przez fanów sportu — powiedział w rozmowie z CNN dyrektor ds. marketingu AB InBev, Marcel Marcondes.

A dlaczego wybrano Coronę?

— Ponieważ jest to najbardziej globalna marka, jaką mamy w firmie i jest to globalne partnerstwo. Dlatego sensowne jest, abyśmy wybierali właśnie tę markę, która ma największy zasięg na całym świecie – powiedział Michel Doukeris reporterom na konferencji prasowej. Jednocześnie AB InBev ogłosił, że jego marka Michelob Ultra firmy AB InBev została wyłącznym sponsorem piwa sportowców Team USA do roku 2028 i będzie oficjalnym piwem Letnich Igrzysk w Los Angeles w 2028 roku. Budweiser zakończył sponsorowanie sportowców Team USA w 2017 roku, po 32 latach. Michelob Ultra, piwo o niskiej zawartości węglowodanów już wcześniej wykorzystywało w swoich reklamach wizerunki znanych sportowców.

Belgowie wygrali właśnie przetarg na kontrakty podczas 3. kolejnych igrzysk olimpijskich i paraolimpijskich.

AB InBev zamierza w reklamach postawić na Corona Cero, czyli piwo bezalkoholowe, które chce pokazać całemu światu, w tym także Międzynarodowemu Komitetowi Olimpijskiemu, że stawia na zrównoważony rozwój. Chce w ten sposób udowodnić także, że „jest firmą odpowiedzialną, promującą zdrową konsumpcję. A dla miliardów fanów igrzysk olimpijskich na całym świecie przekazać przesłanie o jedności, umiarze i świętowaniu” — czytamy w informacji firmy.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”