Reklama
Rozwiń
Reklama

Koszyk wigilijny droższy niż przed rokiem, ale widać hamowanie cen

Choć ceny rosną w tym roku wolniej niż przed poprzednią Wigilią, to za przygotowanie skromnej kolacji dla czterech osób trzeba będzie zapłacić 154 zł, niemal 7 proc. więcej.

Publikacja: 22.12.2023 03:00

Koszyk wigilijny droższy niż przed rokiem, ale widać hamowanie cen

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak

W badaniu wigilijnego koszyka „Rzeczpospolitej”, przygotowywanym już od wielu lat, bierzemy pod uwagę ceny tylko podstawowych produktów na tę specjalną kolację. Dania trzeba przygotować samodzielnie, nie uwzględniamy półproduktów czy dań gotowych, które ułatwiają życie.

W tym roku zdrożały ponownie niemal wszystkie grupy produktowe. Rok temu na czele były tłuszcze roślinne, w tym – z racji wysokiej bazy odniesienia – olej bywa nawet tańszy niż przed rokiem. Co innego warzywa, te są sporo droższe, podobnie miód czy grzyby. No i ryby, także sporo droższe choć z wyjątkami.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama