Reklama
Rozwiń
Reklama

Pozytywny efekt szalejącej inflacji? Ograniczy marnowanie jedzenia

W Polsce mamy nadal problem z nadmiernym wyrzucaniem żywności. Pozytywne zmiany zacząć może inflacja, zmuszając konsumentów do zastanowienia się, czy warto w ten sposób tracić pieniądze.

Publikacja: 07.04.2023 16:51

Pozytywny efekt szalejącej inflacji? Ograniczy marnowanie jedzenia

Foto: Adobe Stock

Choć Polacy podkreślają regularnie swój szacunek do żywności, to jednocześnie jesteśmy krajem, gdzie marnowanie jej osiąga dużą skalę, jedną z największych w UE. Z badań przeprowadzonych przez Federację Polskich Banków Żywności wynika, że rocznie marnowane jest 4,8 mln ton żywności. Wynika z nich również, że 15 proc. marnuje się na etapie produkcji rolniczej, tyle samo w przetwórstwie. Mniej niż 1 proc. marnuje się podczas transportu i magazynowania, w handlu to ok. 7 proc., a w gastronomii trochę ponad 1 proc. Jednak zdecydowanie najwięcej żywności marnują gospodarstwa domowe - przypada na nie aż 60 proc. ogólnej liczby.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama