Reklama
Rozwiń
Reklama

Gastronomia w kryzysie, cierpią browary

Co prawda sprzedaż piwa w sklepach nie spada, ale producenci bardzo mocno odczuwają zapaść w gastronomii. Zamknięcie browaru w Leżajsku może nie być ostatnie.

Publikacja: 10.02.2023 03:00

Gastronomia w kryzysie, cierpią browary

Foto: Adobe Stock

Kryzys w branży piwnej jest silny, choć dyskretny. Nie widać go na pierwszy rzut oka w wynikach sprzedaży w sklepach. Tu handel się trzyma, sprzedaż butelek piwa utrzymała w 2022 r. poziom z 2021 r. Jak obliczył Nielsen, wartość tego rynku wzrosła nawet o 10 proc., do 21 mld zł, jednak głównie w wyniku galopującej inflacji. CMR zauważa zaś, że o ile wynik z 2022 r. jest stabilny wobec 2021 – sprzedaż piwa straciła na objętości zaledwie 0,2 proc., to jednak w porównaniu do roku 2020 – widać już blisko 7 proc. spadku.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama