Zmniejszanie wagi produktów. Jak sklepy żerują na ludzkich przyzwyczajeniach

Zmniejszanie wagi produktów nie jest zjawiskiem nowym, jednak przy tak mocno rosnących cenach zdecydowanie przybrało na sile – mówi Andrzej Faliński, prezes Forum Dialogu Gospodarczego.

Publikacja: 31.01.2023 11:50

Zmniejszanie wagi produktów. Jak sklepy żerują na ludzkich przyzwyczajeniach

Foto: Adobe Stock

Ostatnim przebojem jest ponowne zmniejszenie wagi opakowania Ptasiego Mleczka, ale zjawisko tzw. downsizingu widać w zasadzie wszędzie.

Zdecydowanie tak i jest to trend, który ma swoje jasne i ciemne strony. Z jednej strony konsument ma poczucie, że nie przepłaca, ponieważ cena jednostkowa się nie zmieni. To oczywiście pozorne, ponieważ realnie dostaje przecież mniej produktu za taką samą cenę, jednak najwidoczniej większości osób to odpowiada. Można powiedzieć, że kupujemy oczami, bazując na przyzwyczajeniach i niespecjalnie sprawdzamy dokładnie, ile co waży i jaką ma objętość.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama