Reklama

Zmniejszanie wagi produktów. Jak sklepy żerują na ludzkich przyzwyczajeniach

Zmniejszanie wagi produktów nie jest zjawiskiem nowym, jednak przy tak mocno rosnących cenach zdecydowanie przybrało na sile – mówi Andrzej Faliński, prezes Forum Dialogu Gospodarczego.

Publikacja: 31.01.2023 11:50

Zmniejszanie wagi produktów. Jak sklepy żerują na ludzkich przyzwyczajeniach

Foto: Adobe Stock

Ostatnim przebojem jest ponowne zmniejszenie wagi opakowania Ptasiego Mleczka, ale zjawisko tzw. downsizingu widać w zasadzie wszędzie.

Zdecydowanie tak i jest to trend, który ma swoje jasne i ciemne strony. Z jednej strony konsument ma poczucie, że nie przepłaca, ponieważ cena jednostkowa się nie zmieni. To oczywiście pozorne, ponieważ realnie dostaje przecież mniej produktu za taką samą cenę, jednak najwidoczniej większości osób to odpowiada. Można powiedzieć, że kupujemy oczami, bazując na przyzwyczajeniach i niespecjalnie sprawdzamy dokładnie, ile co waży i jaką ma objętość.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
Niemcy chcą walczyć z plagą otyłości. Co może pomóc?
Przemysł spożywczy
Podział Kraft Heinz. Buffett rozczarowany
Przemysł spożywczy
Szalony wzrost cen kawy potrwa nawet dwa lata
Przemysł spożywczy
Prezes Nestlé zwolniony przez romans z pracownicą. Koncern pogrąża się w kryzysie
Przemysł spożywczy
Japoński gigant alkoholowy stracił szefa. W tle kłopoty z narkotykami
Reklama
Reklama