Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 29.08.2025 01:54 Publikacja: 27.06.2022 14:43
Chipsy Lays zniknęły z rosyjskich sklepów
Foto: Bloomberg
Zachodnie koncerny wycofały swoje, lubiane przez Rosjan, produkty z Rosji po agresji tego kraju wobec Ukrainy. Rosyjskie firmy próbują korzystać z okazji i oferują zamiast zachodnich produktów swoje wyroby jako odpowiedniki. Na półki rosyjskich sklepów trafiły już CoolCola, Fancy i Street zamiast produktów Coca-Coli, a teraz Rosjanie mogą też raczyć się chipsami o nazwie łudząco podobnej do wyrobu zachodniego koncernu produkującego wyroby pod marką Lays.
Na sklepowych półkach pojawiły się chipsy marki Layc, których nazwa wygląda jak częściowo zrusyfikowana nazwa Laysów. Litera „c” w łacińskim alfabecie wygląda dokładnie jak litera „s” w rosyjskim. W efekcie nazwa nowych chipsów wygląda jak mariaż łacińskiego i rosyjskiego alfabetu tworząc łamaniec, którego wymowa jest mocno niepewna – czy łacińska tu jest tylko litera „L”, czy może wszystkie, a może tylko ostatni znak jest rosyjski? Tyle potencjalnych opcji wymowy jest tu dodatkową atrakcją dla oferowanych smaków. Z kolei wygląd opakowań nie pozostawia złudzeń – produkt naśladuje zachodnie chipsy w sposób mocno bezpośredni, aczkolwiek nie w smaku klienci mogą wybierać między smakiem adżyki, szaszłyka i kraba królewskiego i żaden z tych smaków nie był oferowany, jak twierdzi moskvichmag.ru, przez PepsiCo produkującą Lays.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Brazylia walczy z cłami, które narzucił Donald Trump. Złożyła właśnie skargę w WTO, a ogromne ilości kawy przeki...
Niemcy piją mniej piwa. Sprzedaż spadła do najniższego poziomu od ponad trzech dekad. Niemieckie browary widzą j...
TikTok wypromował zapomniany i ignorowany produkt spożywczy – twaróg. Przez lata był on pomijany, relegowany do...
Najbardziej rozpoznawalna marka napoju gazowanego na świecie opublikowała bardzo dobre wyniki za drugi kwartał....
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Branża mięsa zmaga się z wieloma wyzwaniami: od kłopotów z popytem, poprzez epidemię po wzrost kosztów produkcji...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas