Zysk pierwszego półrocza wyniósł 1,14 mld euro- według danych firmy.

Koncern zarobił nie tylko na sprzedaży piwa, ale także na zbyciu meksykańskiej córki-spółki Empaque - producenta puszek i butelek. Po odliczeniu podatku holenderski koncern zarobił na tej transakcji 375 mln euro. Obrót ze sprzedaży wzrósł o 7,2 proc. do 10,93 mld euro.

Heineken sprzedał jednak nieznacznie więcej piwa niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Od stycznia do końca czerwca sprzedano 55 mld hektolitrów piwa - rok wcześniej sprzedaż była na poziomie 54,6 mln hektolitrów. Analitycy podkreślają, że to nadzwyczaj dobre wyniki, tym bardziej, że w zeszłym roku sprzedaż piwa mocno napędzały mistrzostwa świata w piłce nożnej oraz wyjątkowo słoneczne i upalne lato.

Wyroby Heinekena bardzo dobrze sprzedawały się w Azji. Spadek sprzedaży Holendrzy zanotowali natomiast w Afryce.