Reklama

"Drinkflacja" w Wielkiej Brytanii. Piwo traci procenty, ale cena bez zmian

Brytyjskie browary poszerzyły zakres downsizngu. Dla oszczędności na podatkach zaczęły osłabiać moc piwa.

Publikacja: 21.06.2023 15:57

"Drinkflacja" w Wielkiej Brytanii. Piwo traci procenty, ale cena bez zmian

Foto: Adobe Stock

Rośnie liczba brytyjskich browarów, które znalazły sposób na poprawę wyników poprzez obniżkę płaconych podatków. Piwowarzy wpadli na pomysł prosty i trudno zauważalny dla klientów (szczególnie tych, którzy raczą się piwem w pubach) – obniżyli zawartość alkoholu w tym napoju. To nowość w downsizngu czy też „shrinkflacji” polegającej na zmniejszaniu opakowań i gramatury, przy utrzymaniu ceny jednostkowej. Browary, zmniejszając zawartość alkoholu, wykorzystały brytyjskie prawo, które uzależnia stawkę podatku od liczby procentów – im piwo słabsze, tym podatek niższy. Jednak ceny jednostkowe za butelkę czy zwyczajową pintę pozostały niezmienione.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Pozew żony Henryka Kani blokuje spłatę 880 mln zł długów. Czeka 583 wierzycieli
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama