Wódka gazowana Stock Sparkling zawierająca 37,5 proc. alkoholu nie jest pionierem na świecie – jej poprzedniczką jest np. O2 Sparkling Premium Vodka. Jednak w naszym kraju nikt do tej pory nie wpadł na pomysł, aby sprzedawać czystą z gazem.
Jak przyznają w Stock Polska zaskoczenie wywołane nietypową wódką przekroczyło ich oczekiwania.
- To na pewno efekt nowatorskiego podejścia do produktu jakim jest wódka czysta, ale mam nadzieję, że po zaspokojeniu ciekawości na temat nowości, duża grupa konsumentów pozostanie przy tej propozycji - mówi Ewa Markiton ze Stock Polska.
To nie pierwszy pionierski projekt wicelidera rynku w ostatnim czasie. Kilka miesięcy temu Stock Polska wprowadził Lubelską Lufkę, czyli wódkę smakową sprzedawaną w 40-ml kieliszku.
Coraz większa pomysłowość producentów nie dziwi, bo rynek wódki nie rośnie. Dodatkowo zaszkodziła im podwyżka akcyzy o 15 proc., która weszła w życie od 1 stycznia 2014 r. Firma badawcza Euromonitor International szacuje, że w 2015 roku Polacy kupią niespełna 242 mln litrów wódki. To o blisko 1 proc. mniej niż w 2014 r. W przyszłym roku popyt na nią zmaleć może do około 239 mln litrów.