Reklama

Marcinkiewicz: lekarze, influencerzy i kliniki – nowe zasady reklamy

- Klinika może informować, że prowadzi określoną działalność, czy nawet pokazywać cenniki i informować za pomocą jakich produktów dany zabieg jest wykonywany. Nie można natomiast pokazywać pacjentki przed i po zabiegu – wyjaśnia w programie „Rzecz o prawie” Hanna Marcinkiewicz-Grzesiak, adwokat i radca prawny w kancelarii SKP.

Publikacja: 07.02.2023 14:01

Hanna Marcinkiewicz-Grzesiak

Hanna Marcinkiewicz-Grzesiak

Foto: TV.rp.pl

Dodała też: - W przekazach reklamowych nie mogą już występować lekarze i aktorzy za nich przebrani. Ustawodawca dał branży marketingowej czas na dostosowanie się do nowych przepisów do 1 czerwca w przypadku wyrobów medycznych, a przy wyrobach leczniczych do końca roku. Jest więc czas na zmodyfikowanie nowych kampanii.

Od początku roku odpowiedzialność za niewłaściwą reklamę może ponosić nie tylko influencer, ale również podmiot, który zleca mu usługę, np. klinka medycyny estetycznej. W przypadku reklamy sprzecznej z przepisami w grę wchodzą duże kwoty: 10 proc. przychodów influencera i do 2 mln zł w przypadku kliniki.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Edukacja i wychowanie
Gdzie znikają uczniowie szkół średnich z Ukrainy? Eksperci alarmują
Nieruchomości
Sprzedaż mieszkania ze spadku. Ministerstwo Finansów tłumaczy nowe przepisy
Sądy i trybunały
Minister sprawiedliwości Waldemar Żurek: Prezydent nie jest królem słońce
Prawo karne
Zakaz banderyzmu. Prawnicy o inicjatywie Nawrockiego: „To zły pomysł"
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Praca, Emerytury i renty
Prognoza emerytalna w mObywatelu. Prezydent podpisał ustawę
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama