Marcinkiewicz: lekarze, influencerzy i kliniki – nowe zasady reklamy

- Klinika może informować, że prowadzi określoną działalność, czy nawet pokazywać cenniki i informować za pomocą jakich produktów dany zabieg jest wykonywany. Nie można natomiast pokazywać pacjentki przed i po zabiegu – wyjaśnia w programie „Rzecz o prawie” Hanna Marcinkiewicz-Grzesiak, adwokat i radca prawny w kancelarii SKP.

Publikacja: 07.02.2023 14:01

Hanna Marcinkiewicz-Grzesiak

Hanna Marcinkiewicz-Grzesiak

Foto: TV.rp.pl

Dodała też: - W przekazach reklamowych nie mogą już występować lekarze i aktorzy za nich przebrani. Ustawodawca dał branży marketingowej czas na dostosowanie się do nowych przepisów do 1 czerwca w przypadku wyrobów medycznych, a przy wyrobach leczniczych do końca roku. Jest więc czas na zmodyfikowanie nowych kampanii.

Od początku roku odpowiedzialność za niewłaściwą reklamę może ponosić nie tylko influencer, ale również podmiot, który zleca mu usługę, np. klinka medycyny estetycznej. W przypadku reklamy sprzecznej z przepisami w grę wchodzą duże kwoty: 10 proc. przychodów influencera i do 2 mln zł w przypadku kliniki.

Tylko 6 zł za pierwszy miesiąc czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Prawo drogowe
Rząd chce zabierać prawo jazdy aż na 5 lat. Eksperci: to dyskryminacja
Prawo karne
Zabójstwa emerytek w Warszawie. Eksperci: działanie sprawców było zaplanowane
Sądy i trybunały
Spór o zamrożone wynagrodzenia sędziów. Jest ważny wyrok TSUE
Sądy i trybunały
Sędzia Krzysztof Wiak: Izbę Kontroli „broni” jej dotychczasowe orzecznictwo
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Oświata i nauczyciele
Nauczyciel jak każdy, powinien mieć płacone za nadgodziny. Przełomowa uchwała SN
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”