- Mamy Narodowe Centrum Nauki, które świetnie działa jeśli chodzi o badania podstawowe, Narodowe Centrum Badań Rozwoju, które specjalizuje się w badaniach wdrożeniowych, ale mamy jeszcze badania kliniczne dla których chcemy stworzyć Agencję Badań Medycznych - dodał.
Ekspert zwrócił uwagę, że obecnie w Polsce wykonuje się głównie badania kliniczne komercyjne, jest to 98 proc. wszystkich badań.
- Sponsor zleca badania, które mają przynieść mu zysk. ABM będzie miała za zadanie badanie lekowe (np. cząsteczki) ale też nielekowe (np. urządzenia wszczepialne, nici chirurgiczne, stymulatory serca itp.) - wyjaśnił.
- Z jednej strony chcielibyśmy testować już rzeczy istniejące na rynku, ale też pozwolić badaczom, twórca innowacji w Polsce, by swoje myśli przekładali na konkretne wdrożenia na rynek medyczny - dodał.
Zdaniem Sierpińskiego zyskają na tym pacjenci, bo zwiększy się zakres świadczeń.