Jedna jest szczególna. To awans szosy wojewódzkiej nr 210 między Słupskiem a Ustką (i ulicy Bohaterów Westerplatte tego nadmorskiego w miasteczka) do rangi krajówki – aż do portu.
Jak odpowiedziało „Rz” Ministerstwo Infrastruktury, zmiana związana jest z istotnymi potrzebami obronnymi państwa wynikającymi z podpisanej umowy między Polską a rządem USA w sprawie rozmieszczenia w naszym kraju antybalistycznych obronnych rakiet przechwytujących.
Pozostałe korekty dotyczą przebiegu krajówek przez miasta, w tych wypadkach „przenoszą” one ruch krajowy (tranzytowy) z jednych ulic na inne (z inicjatywy władz lokalnych w celu usprawnienia ruchu w miastach), a czasem na obwodnice. Konkretne zmiany dotyczą takich miejscowości jak: Gorzów Wielkopolski (DK 3), Inowrocław (DK 15), Głubczyce (DK 38), Nowy Targ (DK 49), Siedlce (DK 804).
Więcej zmian na mapie szos krajowych w tym roku nie będzie. Zmian w kategorii dróg (statusie prawnym i organizacyjnym) dokonuje się bowiem raz do roku. [b]Zgodnie z art. 10 ustawy [link=http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=175016]o drogach publicznych[/link] pozbawienie drogi dotychczasowej kategorii i zaliczenie jej do innej następuje do końca trzeciego kwartału, z mocą od 1 stycznia następnego roku. [/b]
Status krajówki nadaje minister ds. transportu w porozumieniu z ministrami: spraw wewnętrznych i administracji oraz obrony narodowej, po zasięgnięciu opinii sejmików województw, a w miastach – powiatach ich rad (sieć autostrad i ekspresówek określa rząd).