18 listopada diagności samochodowi zapowiedzieli organizację manifestacji w Warszawie. Walczą o wyższe stawki za badania techniczne pojazdów. Powód? Nowe obowiązki, a od 17 lat stare kwoty.
Efekt? Stacje, głównie te małe, zaczną się zamykać, a my kierowcy będziemy bardzo długo czekać na badania. To najbardziej prawdopodobny scenariusz.
Czytaj więcej
Ustanowienie zasady, że szkodę powypadkową wycenia niezależny rzeczoznawca wskazany przez poszkodowanego oraz towarzystwo ubezpieczeniowe – to postulat licznych rzeczoznawców samochodowych i prawników.
Diagności samochodowi ze stacji kontroli pojazdów domagają się podwyżki stawek za przegląd techniczny pojazdu. – Opłaty za badania techniczne pojazdów nie zmieniły się już od 17 lat. Każdy przedsiębiorca prowadzący stację kontroli pojazdów doskonale zdaje sobie z tego sprawę. W tym okresie o 340 proc. wzrosło minimalne wynagrodzenie, zmieniła się stawka VAT z 22 na 23 proc., a inflacja wzrosła o przeszło 40 proc. Bardzo zwiększyły się także koszty prowadzenia działalności. Co z tego, skoro opłata za badanie techniczne w tym okresie w ogóle się nie zmieniła. Jej wysokość jest zamrożona. Dla przedsiębiorcy 98 zł brutto za badanie techniczne samochodu osobowego ma obecnie zupełnie inną wartość niż w 2004 roku. Teraz mamy diametralnie inne realia gospodarcze – pisze Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów w specjalnym komunikacie.
I dodaje, że to spowoduje, że wiele stacji kontroli pojazdów balansuje na progu rentowności. Jeśli ten stan będzie się dłużej utrzymywał, przedsiębiorcy zaczną bankrutować. A dla kierowców oznacza to kolejki na badania.