[b]Starosta będzie mógł wydać decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych pojazdowi zabytkowemu, który ich nie posiadał[/b] (np. numeru silnika czy numeru nadwozia) – to jedna z senackich poprawek przyjętych w piątkową noc przez posłów. Sejm głosował nad poprawkami do kodeksu drogowego i ustawy transportowej.
Druga przyjęta poprawka przewiduje, że [b]brak cech identyfikacyjnych lub ich zniszczenie będzie musiał potwierdzić rzeczoznawca[/b]. W wydanej opinii albo wskaże on pierwotną cechę, wykluczy ingerencję w pole numerowe, albo też stwierdzi jej brak.
Poprawiona ustawa wejdzie w życie dwa tygodnie po ogłoszeniu w Dzienniku Ustaw. Oczekują jej niecierpliwie miłośnicy pojazdów zabytkowych. Już niebawem zniesione zostaną utrudniające im życie formalności podczas rejestracji zabytków. Na decyzję Senatu czeka bowiem ustawa, dzięki której wystarczy, że wojewódzki konserwator zabytków wyda zaświadczenie o stanie auta, a wydział komunikacji będzie musiał je zarejestrować.
Również w piątek posłowie głosowali nad senackimi poprawkami do ustawy transportowej. Odrzucono poprawkę Senatu, która zakładała, że organem właściwym do wymiany prawa jazdy zagranicznego kierowcy (spoza Unii Europejskiej) na dokument polski będzie starosta właściwy ze względu na siedzibę przedsiębiorcy.
[b]Nowe przepisy wejdą w życie miesiąc po ogłoszeniu.[/b] Wówczas to zniknie karta kwalifikacji kierowcy. Dzisiaj jest to dokument, który potwierdza spełnienie przez kierowców, którzy pochodzą z państw trzecich, wymagań uprawniających do wykonywania zawodu kierowcy w Polsce.