Covid w reklamie nie może sugerować skuteczności leku

Zestawienie w reklamie leku informacji o działaniu przeciwwirusowym i wizualizacji nawiązującej do koronawirusa, który stopniowo zmniejsza się i zanika, narusza przepisy Prawa farmaceutycznego – uznał GIF.

Aktualizacja: 26.05.2020 14:17 Publikacja: 26.05.2020 13:59

Covid w reklamie nie może sugerować skuteczności leku

Foto: Adobe Stock

Art. 53 ustawy Prawo farmaceutyczne, zgodnie z którym reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd oraz art. 56 pkt. 2 tej ustawy, który stanowi, że reklama produktu leczniczego nie może zawierać informacji niezgodnych z zatwierdzoną Charakterystyką Produktu Leczniczego (ChPL), narusza, zdaniem Głównego Inspektora Farmaceutycznego (GIF) reklama Neosine Forte, sugerująca jego skuteczność w zwalczaniu koronawirusa Covid-19.

31 marca 2020 r. GIF nakazał spółce Aflofarm Farmacja Polska natychmiastowe zaprzestanie prowadzenia reklamy produktu leczniczego Neosine Forte w postaci spotu telewizyjnego, w którym pokazano opakowanie produktu i wizualizację nawiązującą do koronawirusa Covid-19, która zmniejsza się i stopniowo zanika.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Sądy i trybunały
Już ponad 1000 wakatów w sądach. KRS wzywa Bodnara
Prawo w Polsce
Ponowne przeliczenie głosów. SN dał zielone światło
Sądy i trybunały
Szef adwokatury: jest sposób na uzdrowienie sądów i podpis Karola Nawrockiego
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w wypłatach 800 plus w czerwcu. Od lipca nowy termin
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Praca, Emerytury i renty
Ranking najbardziej poważanych zawodów. Adwokat i sędzia zaliczyli spadek