Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji planuje przebudować system ratownictwa. Przekazało właśnie do konsultacji społecznych projekt ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego.
Propozycja zakłada, że powstanie jednolity system do obsługi zgłoszeń alarmowych. System będzie obsługiwało centrum powiadamiania ratunkowego, do którego trafią wszystkie połączenia osób dzwoniących na numery 112, 997, 998 i 999. W zależności od potrzeb centra zorganizują po zgłoszeniu pomoc policji, straży pożarnej i pogotowia ratunkowego.
Zgodnie z projektem każde centrum ma powstać przy wojewodzie. Obejmie swoim zasięgiem całe województwo. Wojewoda będzie miał też prawo stworzyć dla takiego centrum oddziały.
Zgłoszenie alarmowe do konkretnych służb przekaże operator w centrum
W centrum obsługą zgłoszeń zajmą się zatrudnieni w nim operatorzy. Wojewoda stworzy oddzielne stanowiska do obsługi zgłoszeń kierowanych pod cztery numery kierunkowe.