Reklama

"Sociale" nie dla 12-latków i praca nie dla dzieci. Będą zmiany w prawie?

Posiedzenie rozpoczynającej działalność komisji ds. dzieci i młodzieży pokazało, że bez konkretnych zmian w prawie i ukrócenia samowolki cyfrowych gigantów, nie ochronimy najmłodszych. Tych, którzy dziś prowadzą konta w social mediach i pracują na nich dla swoich rodziców.

Publikacja: 26.09.2024 15:19

"Sociale" nie dla 12-latków i praca nie dla dzieci. Będą zmiany w prawie?

Foto: Adobe Stock

Nowo powołana komisja ds. dzieci i młodzieży podczas czwartkowego posiedzenia miała skupić się głównie na problemie ochrony wizerunku dzieci, a konkretnie – wykorzystywania ich do komercyjnej pracy w mediach cyfrowych. Przewodnicząca Monika Rosa (KO) oczekiwała od przedstawicieli ministerstw i urzędów konkretnych propozycji rozwiązań, zwiększających bezpieczeństwo w tym zakresie.

„Ustawa Kamilka”: placówki będą musiały chronić wizerunek dziecka 

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo dla Ciebie
Reklamy z dziećmi w social mediach. Komisja sejmowa chce z tym walczyć
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Prawo karne
„Wielki Bu” chce azylu w Niemczech. Jego adwokat mówi o rozgrywkach politycznych
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Sądy i trybunały
Plan Waldemara Żurka. Czy do Krajowej Rady Sądownictwa trafią tzw. neosędziowie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama