Warszawę odwiedziło prawie 50 osób reprezentujących ośrodki akademickie, jak również organizacje pozarządowe związane z udzielaniem bezpłatnego poradnictwa w oparciu o programy klinicznej edukacji studentów (m.in. z Czech, Węgier, Rosji, Białorusi, Norwegi, Izraela, Francji, Wielkiej Brytanii, Albanii, Armenii, Hiszpanii, Włoch).
Obrady oraz wybór członków Władz Stowarzyszenia, zarejestrowanego w Czechach odbyły się na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Towarzyszyło im zwiedzanie Kliniki Prawa UW – która każdego roku, nieprzerwanie od 15 lat, edukuje studentów oraz udziela porad prawnych osobom ubogim.
Podczas drugiego dnia, wypełnionego warsztatami i dyskusjami merytorycznymi, uczestnicy spotkania gościli w Akademii Leona Koźmińskiego. Tam również, oprócz zdobywania konkretnej wiedzy o rozwiązaniach wprowadzonych na potrzeby działania klinik prawa w poszczególnych krajach, mieli możliwość obejrzenia Studenckiej Poradni Prawnej. Możemy się cieszyć , że działalność polskich uniwersyteckich poradni prawnych postrzegana jest na świecie jako wzorcowa, oparta na wypracowanych standardy, a nasi eksperci mogą dzielić się wiedzą z przedstawicielami klinik prawa na świecie. Podczas warsztatów klinicyści dyskutowali między innymi o: etycznych kwestiach związanych z poradnictwem, specjalizacjach poradnictwa, prawach człowieka, programie Street Law, uczyli się jak w praktyce rozwiązywać problemy, które pojawiają się w procesie zarządzania punktem poradniczym.
ENCLE ma na celu wsparcie i rozwój już istniejącego ruchu, stałe podnoszenie kwalifikacji osób zaangażowanych w działalność klinik, jak również popularyzację idei tworzenia poradni prawnych działających przy wyższych uczelniach na świecie.
ENCLE stawia sobie również za cel ułatwienie transgranicznej wymiany informacji, zapewnienie stypendiów i możliwości badawczych, organizację konferencji, warsztatów i szkoleń. Ważna w działalności ENCLE będzie stworzona na jej potrzeby strona internetowa – łatwo dostępne źródło wymiany informacji i kreowania współpracy między prawnikami chcącymi działać na rzecz edukacji klinicznej.