Reklama

Bułgaria: drastyczne naruszanie praw klientów restauracji

W bułgarskich restauracjach i barach, szczególnie na czarnomorskim wybrzeżu, dochodzi do drastycznego naruszania praw klientów - ostrzega Komisja Ochrony Konsumentów.

Publikacja: 03.09.2017 12:30

Bułgaria: drastyczne naruszanie praw klientów restauracji

Foto: Fotolia

W restauracji w Sozopolu żądano od klientów po 20 lewów (10 euro) za niezajęte krzesła przy stoliku. W innej, również na wybrzeżu, klientowi dodano 2 lewa (1 euro) do rachunku za to, że chciał, by dosmażyć mu cebulę w daniu. Nazwano to „specjalnym zamówieniem klienta". W innym lokalu wystawiono rachunek na 5 lewów (2,5 euro) „za nic". Klienci posiedzieli, lecz nic nie zamówili, więc kazano im zapłacić.

Według bułgarskiej Komisji Ochrony Konsumentów najwięcej przypadków naruszania praw klientów odnotowuje się na wybrzeżu czarnomorskim. Komisja uruchomiła telefon, pod którym klienci mogą zgłaszać swoje zastrzeżenia i w ciągu kilku tygodni otrzymała ponad 100 sygnałów o nieprawidłowościach. Klienci wysyłają również do komisji listy z absurdalnymi rachunkami.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Sądy i trybunały
Plan ministra Żurka na reaktywację KRS. Konstytucjonalista: nielegalne działanie
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Dobra osobiste
Tekst Onetu o Grand Hotelu. Są szczegóły procesu Karola Nawrockiego przeciwko portalowi
Prawo w Polsce
Karol Nawrocki chce zmienić ustrój. Są nieoficjalne informacje o nowej konstytucji
Podatki
Od anonimowych donejtów trzeba płacić podatek. Fiskus bez litości dla streamerów
Reklama
Reklama