Jak prawnicy mogą wykorzystywać tzw. hashtagi na Facebooku

Dzięki tzw. hashtagom wprowadzonym kilka dni temu przez portal społecznościowy Facebook kancelarie prawne mają nowe pole do działania w Internecie.

Publikacja: 17.06.2013 12:47

Jak prawnicy mogą wykorzystywać tzw. hashtagi na Facebooku

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Najpopularniejszy na świecie portal społecznościowy Facebook kilka dni temu uruchomił nową funkcjonalność, tzw. hashtagi. Jak możemy przeczytać na blogu „Prawnicy i social media", hashtagi, to słowa poprzedzone znakiem „#", np. #rozwód, #prawnicy.

Początkowo funkcjonowały tylko na Twitterze, pełniąc podobną rolę do linków (były aktywne, tzn. można było na nie kliknąć), jednak w odróżnieniu od linków nie przenosiły do jednego tekstu, ale grupowały wszystkie teksty związane z tym aktywnym słowem kluczowym. Np, jeśli 7osób użyło wyrazu #prawnicy, to po kliknięciu w ten hashtag ukazywały się na raz wypowiedzi tych 7 osób.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę RadiumOne, korzystanie z hashtagów deklaruje 3/4 użytkowników mediów społecznościowych. Te „znaki drogowe internetu" dawno wyszły poza Twittera, obsługiwane są także choćby przez serwisy Pinterest i Instagram.

„Prawnicy i social media" zauważa, iż wprowadzenie tego rozwiązania przez Facebook otwiera nowe pole działania dla kancelarii prawnych obecnych w tym portalu społecznościowym. Już dziś dodając wpis na swojej stronie, można użyć słów: Interesuje cię #rozwód? Oto kilka porad na kancelaryjnym blogu", itp. - Pomysłowość w ich użyciu nie zna granic, ograniczeniem jest tylko kodeks etyczny – zaznacza autor.

Okiem eksperta

Portale społecznościowe dają nieograniczone możliwości na działania marketingowe radców prawnych i adwokatów. W chwili obecnej rynek usług prawnych jest wyjątkowo nasycony. Do ponad 40 tysięcy radców prawnych i adwokatów dołączyło ponad 5 tysięcy młodych prawników. Jak więc znaleźć dla siebie miejsce? Odpowiedzią są właśnie nowe media. To zarówno sposób na marketing usług prawnych i odnalezienie klientów jak i na znalezienie swojej niszy zawodowej. Kwestie prawne związane z ochroną prywatności czy prawami autorskimi w nowych mediach to dziedziny dość młode, czekające na zagospodarowanie. Patrząc na Stany Zjednoczone można zauważyć, iż amerykański samorząd prawniczy - American Bar Association, od dawna zwraca uwagę, iż media społecznościowe to nowy trend w praktyce prawników, ważny zarówno z punktu widzenia praktyki prawniczej, jak i od strony marketingowej. Polscy prawnicy muszą wreszcie zakasać rękawy i zacząć tam działać. Internet to nie nowe medium, to po prostu nowa forma komunikacji, którą znają od lat.

Sądy i trybunały
Ważna opinia z TSUE ws. neosędziów. Nie spodoba się wielu polskim prawnikom
Sądy i trybunały
Będzie nowa ustawa o Sądzie Najwyższym. Ujawniamy plany reformy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Jakie warunki trzeba spełnić, aby zdać maturę 2025?
ZUS
Kolejny pomysł zespołu Brzoski: ZUS rozliczy składki za przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo rodzinne
Resort Bodnara chce dać więcej czasu rozwodnikom. Szykuje zmianę w prawie
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne