Jak prawnicy mogą wykorzystywać tzw. hashtagi na Facebooku

Dzięki tzw. hashtagom wprowadzonym kilka dni temu przez portal społecznościowy Facebook kancelarie prawne mają nowe pole do działania w Internecie.

Publikacja: 17.06.2013 12:47

Jak prawnicy mogą wykorzystywać tzw. hashtagi na Facebooku

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Najpopularniejszy na świecie portal społecznościowy Facebook kilka dni temu uruchomił nową funkcjonalność, tzw. hashtagi. Jak możemy przeczytać na blogu „Prawnicy i social media", hashtagi, to słowa poprzedzone znakiem „#", np. #rozwód, #prawnicy.

Początkowo funkcjonowały tylko na Twitterze, pełniąc podobną rolę do linków (były aktywne, tzn. można było na nie kliknąć), jednak w odróżnieniu od linków nie przenosiły do jednego tekstu, ale grupowały wszystkie teksty związane z tym aktywnym słowem kluczowym. Np, jeśli 7osób użyło wyrazu #prawnicy, to po kliknięciu w ten hashtag ukazywały się na raz wypowiedzi tych 7 osób.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę RadiumOne, korzystanie z hashtagów deklaruje 3/4 użytkowników mediów społecznościowych. Te „znaki drogowe internetu" dawno wyszły poza Twittera, obsługiwane są także choćby przez serwisy Pinterest i Instagram.

„Prawnicy i social media" zauważa, iż wprowadzenie tego rozwiązania przez Facebook otwiera nowe pole działania dla kancelarii prawnych obecnych w tym portalu społecznościowym. Już dziś dodając wpis na swojej stronie, można użyć słów: Interesuje cię #rozwód? Oto kilka porad na kancelaryjnym blogu", itp. - Pomysłowość w ich użyciu nie zna granic, ograniczeniem jest tylko kodeks etyczny – zaznacza autor.

Okiem eksperta

Portale społecznościowe dają nieograniczone możliwości na działania marketingowe radców prawnych i adwokatów. W chwili obecnej rynek usług prawnych jest wyjątkowo nasycony. Do ponad 40 tysięcy radców prawnych i adwokatów dołączyło ponad 5 tysięcy młodych prawników. Jak więc znaleźć dla siebie miejsce? Odpowiedzią są właśnie nowe media. To zarówno sposób na marketing usług prawnych i odnalezienie klientów jak i na znalezienie swojej niszy zawodowej. Kwestie prawne związane z ochroną prywatności czy prawami autorskimi w nowych mediach to dziedziny dość młode, czekające na zagospodarowanie. Patrząc na Stany Zjednoczone można zauważyć, iż amerykański samorząd prawniczy - American Bar Association, od dawna zwraca uwagę, iż media społecznościowe to nowy trend w praktyce prawników, ważny zarówno z punktu widzenia praktyki prawniczej, jak i od strony marketingowej. Polscy prawnicy muszą wreszcie zakasać rękawy i zacząć tam działać. Internet to nie nowe medium, to po prostu nowa forma komunikacji, którą znają od lat.

Najpopularniejszy na świecie portal społecznościowy Facebook kilka dni temu uruchomił nową funkcjonalność, tzw. hashtagi. Jak możemy przeczytać na blogu „Prawnicy i social media", hashtagi, to słowa poprzedzone znakiem „#", np. #rozwód, #prawnicy.

Początkowo funkcjonowały tylko na Twitterze, pełniąc podobną rolę do linków (były aktywne, tzn. można było na nie kliknąć), jednak w odróżnieniu od linków nie przenosiły do jednego tekstu, ale grupowały wszystkie teksty związane z tym aktywnym słowem kluczowym. Np, jeśli 7osób użyło wyrazu #prawnicy, to po kliknięciu w ten hashtag ukazywały się na raz wypowiedzi tych 7 osób.

Prawo rodzinne
Nie trzeba mieć zgody drugiego małżonka na swoje wydatki
Prawo drogowe
Nowy znak drogowy i zmiany w oznakowaniu przejść dla pieszych. Co muszą wiedzieć kierowcy?
Prawo rodzinne
Postępowiec czy „pantoflarz”? Mąż z nazwiskiem żony poza statystyką
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w wypłatach 800 plus w czerwcu. Od lipca nowy termin
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Praca, Emerytury i renty
Ranking najbardziej poważanych zawodów. Adwokat i sędzia zaliczyli spadek