Reklama
Rozwiń
Reklama

Etyka i reklama: Prawnicy działają w wirtualnym świecie

Prowadzenie blogów i profili na portalach społecznościowych pozwala małym kancelariom na tanią promocję i pozyskiwanie klientów z całego kraju

Aktualizacja: 29.01.2012 08:42 Publikacja: 23.01.2012 07:20

Etyka i reklama: Prawnicy działają w wirtualnym świecie

Foto: www.sxc.hu

Wielu prawników myśli o skutecznym, ale tanim marketingu usług prawnych. Jedno z najlepszych rozwiązań to aktywność w Internecie, na Zachodzie bardzo popularna.

Prawie wszystkie największe firmy prawnicze w Stanach Zjednoczonych planują użycie blogów w swoich strategiach marketingowych – wynika z raportu o korzystaniu z mediów społecznościowych w sektorze prawnym w USA, który opublikował LexisNexis. Wśród badanych firm 93 proc. planuje korzystać z serwisów społecznościowych dla profesjonalistów, 83 proc. blogować, 74 proc. używać Twittera, a 57 proc. liczy na Facebooka i Google'a+.

Hipotetyczna reklama

– Działania w sieci to ważna część marketingu amerykańskich kancelarii – potwierdza w rozmowie z „Rz" Mateusz Dróżdż, aplikant radcowski, który ostatnie pół roku spędził na stażu w kancelarii McDonald Hopkins LLC w Cleveland. – Media społecznościowe są w USA wykorzystywane nie tylko jako źródło informacji. Przede wszystkim służą one reklamie.

– Ustanowione przez American Bar Association – Model rules of professional conduct, które zostały następnie implementowane do porządku prawnego poszczególnych stanowych izb, wzmacniają rolę mediów społecznościowych jako źródło hipotetycznej reklamy, dopuszczanej przez te zasady – tłumaczy Dróżdż.

Zaangażowanie w prowadzenie profili internetowych zależy od wielkości kancelarii.

Reklama
Reklama

Konta w mniejszych kancelariach są prowadzone przez samych prawników, a komórką odpowiedzialną w większych jest marketing department – wyjaśnia nasz rozmówca, który przyznaje, iż wpisy w większości dotyczą prawa pracy, w szczególności praw przysługujących zatrudnionemu czy roszczeń związanych z wypadkiem przy pracy. – W 2011 r. popularne były także wpisy dotyczące bankructwa osoby fizycznej – wskazuje.

Skuteczne narzędzie

W Polsce prawnicy dopiero zaczynają dostrzegać, jak wielkie możliwości otwiera przed nimi blogowanie czy prowadzenie profili na Facebooku.

Pisanie blogu za niezwykle skuteczne narzędzie promocji uważa Katarzyna Przyborowska, radca prawny z toruńskiej Kancelarii Lege Artis.

Od 2010 r. prowadzi ona strony TemidaJestKobieta.pl oraz medyczneprawo.pl.

– Kiedy zdecydowałam się na otworzenie własnej kancelarii, wiedziałam, że ciężko będzie konkurować z kancelariami o ugruntowanej pozycji na rynku lokalnym. Szukałam więc skutecznego sposobu marketingowego. Doszłam do wniosku, że sama strona internetowa nie wystarczy – mówi Przyborowska, która przekonuje, że blog to narzędzie stosunkowo tanie i dające bardzo dobre efekty.

Prawniczka przywołuje, że każdy czytelnik blogu to potencjalny klient kancelarii.

Reklama
Reklama

Myślę, że bez blogów moja kancelaria byłaby tylko jedną z kilkudziesięciu działających w Toruniu, a dzięki nim obecnie obsługujemy klientów z całego kraju – podkreśla.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora m.adamski@rp.pl

Opinia:

Grzegorz Furgał - autor blogu „Prawnicy i social media"

Social media to sposoby dostarczania treści, wobec których nie możemy przejść obojętnie. Często jednak prawnicy przed rozpoczęciem aktywności w Internecie nie dokonują swoistego raportu otwarcia. Tymczasem powinni odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań: jakim potencjałem dysponują, ile czasu mogą poświęcić na aktywność, a przede wszystkim co i gdzie będą umieszczać. Kancelaria decydująca się na korzystanie z Internetu w marketingu ma do wykorzystania ogromny potencjał narzędzi społecznościowych, które często są bezpłatne lub dostępne za niewielką opłatą.

Wielu prawników myśli o skutecznym, ale tanim marketingu usług prawnych. Jedno z najlepszych rozwiązań to aktywność w Internecie, na Zachodzie bardzo popularna.

Prawie wszystkie największe firmy prawnicze w Stanach Zjednoczonych planują użycie blogów w swoich strategiach marketingowych – wynika z raportu o korzystaniu z mediów społecznościowych w sektorze prawnym w USA, który opublikował LexisNexis. Wśród badanych firm 93 proc. planuje korzystać z serwisów społecznościowych dla profesjonalistów, 83 proc. blogować, 74 proc. używać Twittera, a 57 proc. liczy na Facebooka i Google'a+.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
Prawo karne
Gwałt i zabójstwo młodej Białorusinki w centrum stolicy. Dorian S. usłyszał wyrok
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Sądy i trybunały
Minister Żurek reaguje na decyzję SN. Sędzia Iwaniec odsunięty od orzekania
Nieruchomości
Co może zrobić KOWR, by odzyskać działkę pod CPK?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama